|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN DULKADİROĞLU (hakandulkadiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Su alma yapısından başlanarak, içmesuyu arıtımında kullanılan tüm proseslerin tasarım esaslarının kavratılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arıtma için gerekli üniteleri seçebilir ve tasarlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | İçme suyu arıtma tesislerini tasarlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İçme suyu arıtımı ve deşarjı konularında yasal düzenlemeleri açıklayabilir. |
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İçme sularının özellikleri. Arıtmanın amacı ve uygulanan temel işlemler. Biriktirme havuzları ve su kalitesi üzerine olan etkileri, havalandırma, hızlı karıştırma ve yumaklaştırma, çöktürme, filtrasyon, dezenfeksiyon, koku ve tat kontrolü, sertlik giderimi, demir ve manganın giderilmesi, iyon değiştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İçme suyu arıtımının amaçları. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | İçme suyu kaynakları. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | İçme suyu kalite kriterleri ve standartlar. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | İlgili yasal mevzuatın tanıtılması. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | İçme suyu arıtımında kullanılan temel işlem ve arıtım sırasındaki süreçlerin tanıtımı. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Su alma yapıları. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Mekanik arıtma üniteleri (elek ve mikroelekler) tasarım esasları. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Havalandırma, gaz transferi, havalandırıcılar, graviteli havalandırıcılar, püskürtmeli havalandırıcılar. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Havalandırma, gaz transferi, havalandırıcılar, graviteli havalandırıcılar. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Çökeltim, çökeltim havuzlarının tasarım esasları ve çökeltim havuzlarının yapısal detayları. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Pıhtılaştırma ve yumaklaştırma. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Filtreler, hızlı kum filtrelerinin tasarımı, yavaş kum filtrelerinin tasarımı. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Dezenfeksiyon. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | İleri arıtma yöntemleri. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | .ġengül F., Küçükgül, E. Y. (1997); Çevre Mühendisliğinde FizikselKimyasal Temel ĠĢlemler ve Süreçler, DEÜ, Ġzmir | |
2 | ASCE, AWWA, (1990); Water Treatment Plant Design, McGraw-Hill Press, USA. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, internet ve kaynak kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 158 |