|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERKAN ŞAHİNKAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Katı ve tehlikeli atık yönetimindeki genel prensiplerin öğretimi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Katı atıkların oluşumunu, çeşitlerini ve atık kompozisyonunu tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Katı atıkların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini analiz edebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Katı atıkların biriktirilmesi, toplanması ve taşınması konularında yöntem ve teknik belirleyebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | katı atık depolama sahalarının rehabilite edilme yöntemini analiz edebilir.. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Katı atık yönetimindeki genel prensipler (katı atıkların tanımı, sınıflandırılması, miktarı, bileşimleri); Katı Atıkların Kontrolü Yönetmeliği; katı atıkların toplanması, taşınması ve geçici depolanması; katı atık analizleri; katı atıkların bertarafında kullanılan metotlar (depolama, kompostlaştırma, yakma, geri kazanım, piroliz); tehlikeli atıklar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin Planı, Giriş, Genel Bilgiler ve Katı Atıkların Tanımlanması. | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Katı Atık Yönetimi - Katı Atıkların Sınıflandırılması. | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Katı Atık Özelliklerinin Belirlenmesi. | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Katı Atık Miktarı, Bileşimi, Boyutu ve Özellikleri. | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Katı Atıkların Özellikleri. | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Katı Atıkların Toplanması. | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Katı Atıkların Toplanması Katı Atıkların Toplanması Konusunda Hesaplamalar. | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Transfer İstasyonları, Katı Atıkların Taşınması ve Bertaraf Yöntemleri. | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Katı Atıkların Düzenli Depolama Alanlarında Bertaraf Edilmesi. | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Katı Atıkların Düzenli Depolama Alanlarında Bertaraf Edilmesi Düzenli Depolama Alan ve Hacim Hesapları. | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Katı Atıkların Geri Kazanımı - Kompostlaştırma Yöntemi. | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Kompostlaştırma Yöntemi - Katı Atık Yakma Yöntemi. | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Tıbbi atıklar ve yönetimi, tıbbi atıklarla ilgili yasal mevzuat. | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Tehlikeli atık tanımı ve temel kavramlar, tehlikeli atıkların azaltılması, tehlikeli atık arıtma ve uzaklaştırma metodları, yasal düzenlemeler. | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kentsel Katı Atık Yönetimi, İ. Öztürk, İSTAÇ, 2011. | |
| 2 | Handbook of Solid Waste Management, G. Tchobanoglous, F. Kreith, Mc.Graw Hill, 2002 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Makale, İnternet Kaynakları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||