Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / SK 219 - SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ

Kodu: SK 219 Adı: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ RIZA ÖZDEMİR (ozdemirali@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLÇİN ÇALIŞKAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Günümüzün yoğun rekabet ortamında, mevcut müşteriyi elde tutmak ve yeni müşteriler kazanmak, işletmenin hayatını sürdürebilmesi açısından son derece önem kazanmıştır. Bu derste öğrencilere müşteri ilişkilerinin önemi ve işletme devamlılığı üzerindeki rolü, müşteri odaklı bir kültürün yaratılması ve yönetilmesinin gerekliliği anlatılmaya çalışılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müşteri İlişkileri kavramını ve özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin önemini ve rekabet üstünlüğüne etkisini açıklayabilir. PÇ-10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
PÇ-15 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Müşteri ilişkilerinde hizmet kalitesininin önemini açıklayabilir. PÇ-15 Değişime ve yeniliğe açıktır.
PÇ-16 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, müşteri ilişkilerini geliştirme ve müşteri hizmeti, müşteriyi kazanma ve elde tutma, müşteri ilişkileri faaliyetlerinin etkilerinin ölçülmesi gibi konular işlenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müşteri İlişkileri Kavramı, Tanımı ve Özellikleri. Anlatım.
2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi ve Rekabet Üstünlüğüne Etkisi. Anlatım,tartışma.
3 Müşteri İçin Değer Yaratma ve Müşteri Yönlü Olma. Anlatım,soru-cevap.
4 Müşterilerle İletişim Modelleri ve İletişim Becerilerini Geliştirme. Anlatım,tartışma.
5 Müşteri hizmet kalitesi kavramı ve müşteri hizmetleri için kontrol listesinin hazırlanması. Anlatım.
6 Müşteri Kazanma, Tutma ve Müşteri Tutma Programlarının Geliştirilmesi. Anlatım,tartışma.
7 Kaybedilen Müşterileri Tekrar Kazanma Stratejileri. Anlatım,tartışma.
8 Ara Sınav
9 Müşteri Şikayetleri ve Şikayetlerin Ele Alınması. Anlatım,soru-cevap.
10 Mükemmel Müşteri Hizmeti Sunma ve Müşteri İlişkilerinde Hizmet Kalitesi. Anlatım.
11 Müşteri İlişkileri Ölçüm Teknikleri. Anlatım.
12 Müşteri İlişkilerinde Kritik Olay Tekniği. Anlatım. Anlatım.
13 Müşteriİlişkileri Anketi. Anlatım,tartışma.
14 Kıyaslama(Benchmarking)
15 Müşteriyi Anlama ve Değerlendirme Araştırması. Örneği. Anlatım,soru-cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel, Y. (2006), Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul.
2 Odabaşı, Y. (2000), Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90