|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMEL EYLÜL ERUL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bireysel bazda ve iş yaşamında karşılaşılan kriz kaynaklarını ve stres ilişkilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireysel bazda ve iş yaşamında karşılaşılan kriz kaynaklarını sıralayabilecek. |
PÇ-2 Karar uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-3 Sağlık alanındaki işletmecilikle ilgili bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. PÇ-9 Sağlık alanındaki işletmecilik ile edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Stres faktörlerini tanımlayabilecek. |
PÇ-3 Sağlık alanındaki işletmecilikle ilgili bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-16 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stres ilişkilerini kuramsal ve uygulamalı olarak tartışabilecek. |
PÇ-6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-12 Sağlık alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı Temel Düzeyinde Office ve bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kriz tanımları, krizin nedenleri ; dış çevre faktörleri ve örgütsel faktörler, kriz türleri, krizin özellikleri, kriz sistemleri, kriz sürecinin aşamaları, kriz yönetimi süreci, kriz örnekleri, bireysel bazda gelişimsel krizler, aşamaları, gelişimsel krizlerin yönetimi, stres tanımları, stresörler , stresle baş etme yöntemleri, stres yönetimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Krizin tanımlanması ve türleri | Anlatım, tartışma |
2 | Krizin özellikleri ve analizi | Anlatım, tartışma |
3 | Krize sebep olan faktörler; dış çevre faktörleri ve örgütsel kaynaklar | Anlatım, tartışma |
4 | Kriz süreci ve aşamaları, krizin olumlu ve olumsuz etkileri, krizin sonuçları | Anlatım, tartışma |
5 | Kriz yönetimi süreci, örnek kriz yönetimi vakaları | Anlatım, tartışma |
6 | Kriz yönetimi ile ilgili film izlenecek | Örnek olay izleme |
7 | İzlenen filmin kriz yönetim süreci ile ilgili analiz edilmesi | Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psikolojide kriz kavramı ve krize müdahale, kriz tanımları | Anlatım, tartışma |
10 | Bireysel bazda kriz oluşumuna sebep olan faktörler ve kriz türleri | Anlatım, tartışma |
11 | Kriz sürecinin aşamaları, belirtileri, süresi | Anlatım, tartışma |
12 | Bireysel bazda krize müdahale | Anlatım, tartışma |
13 | Stres tanımları, stresör kavramı, strese neden olan faktörler | Anlatım, tartışma |
14 | strese bağlı ortaya çıkan değişiklikler, GAS, LAS, stresin belirti ve bulguları | Anlatım, tartışma |
15 | Stresle baş etme, etkili stres yönetimi | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kriz ve Stres Yönetimi, Tutar Hasan, , Seçkin Yayınları, Ankara, 2007 | |
2 | Kriz ve Stres Yönetimi. Örnek A. Şahin ve Aydın Şule, , Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta ve kalem. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |