Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / SK 211 - SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ

Kodu: SK 211 Adı: SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA İLKELERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMEL EYLÜL ERUL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama temellerini ve pazarlama sürecini, pazarlama programını etkileyen çevresel faktörleri, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmasını, pazar çeşitlerini, pazar bölümlemeyi, konumlandırmayı ve hedef pazar seçimi ve pazarlamada etiğin rolünü anlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlayabilir. PÇ-3 Sağlık alanındaki işletmecilikle ilgili bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilir. PÇ-3 Sağlık alanındaki işletmecilikle ilgili bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. PÇ-13 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
PÇ-14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, gelişimi, pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler, pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi, pazarlama karması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama İle İlgili Kavramlar Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Pazarlama Planlaması Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırmaları Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Pazarlama Bilgi Sistemi Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Pazarlama Karması Elemanları Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Sağlık Hizmetlerinde Ürün Geliştirme Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım Kararları Anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Satın Alma Karar Süreci Anlatım, tartışma, soru-cevap
15 Ölçme ve Değerlendirme. Tartışma, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sağlık Hizmetleri Pazarlaması- Dilaver Tengilimoğlu-2011
2 Altunışık, Remzi, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak; Modern Pazarlama, Değişim Yayınevi, 2004
3 Mucuk, İsmet; Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2010
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Yardımcı Kitaplar, PowerPoint Sunumları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 2 2
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 62