Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / GM-209 - GIDA MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: GM-209 Adı: TEKNİK İNGİLİZCE I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GIDA MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FEYZA KIROĞLU ZORLUGENÇ (fkzorlugenc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Gıda Mühendisliği teknolojisi ve terminolojisi hakkında temel tanıtım yapmak ve araştırma raporu hazırlama basamaklarını öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Gıda Mühendisliği hakkında temel bilgiler verebilir. PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir.
PÇ-7 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Gıda terminolojisi ile ilgili temel bilgiler verebilir. PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir.
PÇ-7 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Araştırma raporu hazırlayabilir. PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir.
PÇ-7 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-10 Proje hazırlama ve değerlendirme bilgi ve yeteneklerine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Araştırma sonuçlarını belegeleyebilir. PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir.
PÇ-7 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÇ-10 Proje hazırlama ve değerlendirme bilgi ve yeteneklerine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 İngilizce sunum hazılayabilir. PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir.
PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır.
PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Gıda mühendisliğindeki temel kavramlar, rapor dizaynı, genel prensipler, rapor tipleri, araştırma teknikleri, rapor formatı, taslak hazırlama, cümle formatı, araştırma raporu yada makalesinin yazım formatı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Döneme genel bir bakış, defterin kontrol edilmesi. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
2 Giriş (Genel prensipler, rapor çeşitleri), ön rapor taslağının 13 basamağı. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
3 Ön rapor taslağının gösterilmesi. Bilgi ve sayısal veri, kütüphane bibliyografi kartlarından bilgi toplama. Resmi yazışmalar: Formatı ve oluşturulması. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
4 Bibliografi veya referans gösterme. Bilgi toplama ve son taslağın oluşturulması. Resmi yazışmalar: İş mektuplarının çeşitleri. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
5 Son taslağın gösterilmesi. İlk taslak, grafikler, çizelgeler ve görsel araçlar. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
6 Atıf yapılan referanslar, , tablolar ve figürler, grafikler, çizelgeler ve görsel araçlar. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
7 Araştırma makalesi ve diğer rapor tiplerinin formatlarını, alıntılarını ve notları gözden geçirme. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
8 Ara Sınav
9 Raporun yazımdan önceki son halinin gösterilmesi. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
10 Metin düzeltme. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
11 Araştırma raporunun teslim edilmesi. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
12 Sunum. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
13 Sunum. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
14 Sunum. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
15 Sunum. Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 "Food Processing Technology" Prof Dr. Aydin Ural "Technical and Formal Writing, A Guide For Effective Communication" written by Prof. Dr. Fazilet Vardar-Sukan and John W Pugh
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 59