|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin gıda biyoteknolojinin temeli, bu konudaki yeni gelişmeler ve gıda teknolojisinde kullanılan biyoteknolojik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gıda biyoteknolojisi ve yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. PÇ-12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu teknolojinin gıda sektöründe kullanım alanlarına örnekler verebilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. PÇ-12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gıda biyoteknolojisinin gıda sektörü için avantajlarını ve dezavantajlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. PÇ-12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Enziminin yapısını açıklayabilir ve enzimi gıda sektöründe kullanabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. PÇ-12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Mikroorganizmaları gıda endüstrisinde biyoteknolojik amaçla kullanabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. PÇ-12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Gıda teknolojisinde gen transferi yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. PÇ-12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gen bilgisinin veya enzim teknolojisinin kullanılarak istenen özellikte hayvansal ve bitkisel gıda veya mikroorganizma kültürü üretilmesi içeriğindedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoteknolojiye giriş, klasik ve modern biyoteknoloji | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
2 | Nükleik asitlerin yapısı | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
3 | DNA replikasyonu, polimeraz zincir reaksiyonu | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
4 | Genler ve fonksiyonları. Protein sentezi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
5 | Genetik mühendisliğinde kullanılan teknikler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
6 | Rekombinat DNA teknolojisin | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
7 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyogüvenlik kanunu | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
10 | Biyoteknolojik ürünlerin endüstriyel üretimleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
11 | Biyoreaktörler ve ürün saflaştırma | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
12 | Fermantasyon kinetiği | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
13 | Enzim teknolojisi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
14 | Gıda endüstrisinde biyoteknolojik uygulamalar | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
15 | Atık su arıtma sistemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gıda biyoteknolojisi. ARAN N. 2010. Nobel Yayın Dağıtım | |
2 | Biyoteknoloji. TELEFONCU. A.1995. E.Ü. Fen. Fak. Yayınları. | |
3 | Food Biotechnology-Techniques and Applications. By Gauri S. Mittal. 1992. Technomic Publishing Co., Inc., Lancaster, PA. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |