|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEM OKAN ÖZER (cemokanozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye su ürünlerinin, işlenmesi, muhafazası ve kalite kriterlerinin neler olduğu konularındaki bilgi ve becerilerini temel düzeyde kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gıda olarak tüketilebilecek su ürünleri ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Su ürünlerinin dünya ve ülkemizdeki durumunu açıklayabilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Balık etinde avlanmayı takiben oluşan değişimleri, balık etlerinin kas ve iskelet yapısı ile kırmızı ve beyaz kas arasındaki farklılıkları açıklayabilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Taze ve dondurulmuş balıkların bozulma aşamalarında oluşan dokusal, organoleptik, bakteriyel ve kimyasal değişimleri açıklayabilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Balık eti kalite kriterlerini açıklayabilir ve analiz sonuçlarını değerlendirebilir |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Su ürünlerinin bileşim ve kalite özelliklerinin, işleme ve muhafaza yöntemlerinin öğretildiği bir derstir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Su Ürünleri ile İlgili Temel Kavramlar | Konu anlatımı, soru ve cevap |
2 | Su Ürünlerinin Dünya ve Ülkemizdeki Durumu | Konu anlatımı, soru ve cevap |
3 | Gıda Olarak Tüketilebilecek Su Ürünleri-I: Deniz Bitkileri | Konu anlatımı, soru ve cevap |
4 | Gıda Olarak Tüketilebilecek Su Ürünleri-II: Yumuşakçalar | Konu anlatımı, soru ve cevap |
5 | Gıda Olarak Tüketilebilecek Su Ürünleri-III: Deniz Bitkileri | Konu anlatımı, soru ve cevap |
6 | Gıda Olarak Tüketilebilecek Su Ürünleri-IV: Balıklar | Konu anlatımı, soru ve cevap |
7 | Balıkların Genel İskelet - Kas Yapıları ve Özellikleri | Konu anlatımı, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Balık Etlerinin Bileşimi ve Özellikleri | Konu anlatımı, soru ve cevap |
10 | Balık Avlamayı Takiben Fabrikada Görülen İşlemler ve Oluşan Biyokimyasal Değişimler | Konu anlatımı, soru ve cevap |
11 | Balık Muhafaza Yöntemleri | Konu anlatımı, soru ve cevap |
12 | Taze ve İşlenmiş Balıklarda Kalite Kriterleri | Konu anlatımı, soru ve cevap |
13 | Balıkta Meydana Gelen Bozulmalar | Konu anlatımı, soru ve cevap |
14 | Konserve ve Havyar Üretimi | Konu anlatımı, soru ve cevap |
15 | Çiroz ve Surumi Üretimi | Konu anlatımı, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aksu, M. İ. Su Ürünleri İşleme Teknolojisi, Ders Notları. | |
2 | QUALITY AND QUALITY CHANGES IN FRESH FISH, Edited By H.H. HUSS, Technological Laboratory Ministry of Agriculture and Fisheries Denmark, FAO Balıkcılık Teknik Not: 348, Çeviri: Doç. Dr. Mehmet Çelik, Arş. Gör. Aygül Küçükgülmez (2007) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |