|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SONER METE (sonermete@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin işçi sağlığı ve iş güvenliği konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirip, özümseyerek; buna yönelik davranış geliştirmelerini, iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunma yollarını öğrenerek, daha sağlıklı bir ortamda çalışmalarını sağlamak ve bakım hizmeti verme yetisi oluşturmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği konularında temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 •Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip eder. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Sık görülen iş kazaları ve meslek hastalıklarını tanımlayarak, önlenmesine yönelik temel kuralları bilmeli ve korunma yollarını uygulayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-9 •Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İşyeri işçi sağlığı birimini tanıyarak görevlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-8 •Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-9 •Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-16 •Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği konularında mevcut yasal düzenlemeleri ve son gelişmeleri yakından takip edebilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-6 •Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir. PÇ-9 •Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 •Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili temel kavramlar, iş kazaları, meslek hastalıkları ve korunma yolları, iş ve iş güvenliği ile ilgili yasal mevzuatlar gibi konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İş, işveren, ve işçi sağlığı tanımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | İş, işveren, ve işçi sağlığı tanımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | İş sağlığı ve güvenliği temel bilgileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Meslek hastalıkları ve iş kazaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
5 | Meslek hastalıkları ve iş kazaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
6 | Meslek hastalıkları ve iş kazaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | İşçi sağlığı hizmetlerinin yürütülmesinde sorumluluk ve insan gücü sorunu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşyeri sağlık birimi ve görevleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | İşyeri sağlık birimi ve görevleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili kanunlar ve yönetmelikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili kanunlar ve yönetmelikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Dünya’da işçi sağlığı ve güvenliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Türkiye’de işçi sağlığı ve iş güvenliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Sonuç-Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İş Hekimliği Ders Notları; (III. Basım), Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 1993. | |
2 | İş Hekimliği Ders Notları; (III. Basım), Türk Tabipleri Birliği Yayını, Ankara, 1993. | |
3 | Erkan. C., İşçi Sağlığı ve Meslek Hastalıkları, Ankara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Yayın No:441, Ankara, 1983. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, kitap, süreli yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |