|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYBEY İMAMOĞLU (aybeyimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBEY İMAMOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel bitki besleme | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tarımsal üretimdeki bitki besleme ve gübrelemenin önemi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bitki besin maddelerinin yetersizliği durumunda ortaya çıkabilecek bitkisel gelişim, verim ve kalite sorunlarını görsel olarak tanıyabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bitki besleme alanında günümüze kadar yapılmış olan çalışmaları inceleyebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Bitkisel üretimde, çevre ve insan sağlığının önemini kavrayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Organik gübreleri amacını kavrayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Gübre-toprak arasındaki etkileşimi kavrayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Mikro elementler hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bitki besleme ve bitkilerde bulunan maddeler; Bitki gelişimi, bitki besin maddelerinin alınma şekilleri ve bitki besin maddelerinin alınmasını etkileyen etmenler; Bitki besin maddeleri ve bitkideki işlevleri ile noksanlık belirtileri; Gübreler ve gübreleme teknikleri; Gübreler (doğal gübreler, yapay gübreler, yaprak gübreleri, sıvı gübreler). | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bitki besleme kavramı ve çalışma alanları | anlatım soru ve cevap |
| 2 | Bitkilerde bulunan organik ve inorganik maddeler | anlatım soru ve cevap |
| 3 | Makro ve mikro besin maddeleri ve bitkideki görevleri | anlatım soru ve cevap |
| 4 | Bitki besin maddelerinin toprakta bulunma ve alınma formları | anlatım soru ve cevap |
| 5 | Bitki besin maddelerinin alınmasını etkileyen etmenler | anlatım soru ve cevap |
| 6 | Azotun mineralizasyonu ve bitkiler için önemi | anlatım soru ve cevap |
| 7 | Fosfor ve potasyumun bitkiler için önemi | anlatım soru ve cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kireçleme elementleri (Ca, Mg, S) ve bitkiler için önemi | anlatım soru ve cevap |
| 10 | Mikro elementler ve bitkiler için önemi | anlatım soru ve cevap |
| 11 | Gübre ve gübreleme kavramları ve gübrelerin sınıflandırılması | anlatım soru ve cevap |
| 12 | Ahır gübresi ve diğer organik gübreler | anlatım soru ve cevap |
| 13 | Kimyasal (yapay) gübreler ve ülkemizin gübre üretim ve tüketimi | anlatım soru ve cevap |
| 14 | Gübreleme uygulamaları | anlatım soru ve cevap |
| 15 | Sıvı gübreler ve uygulama teknikleri | anlatım soru ve cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||