|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEMAL ÇARBOĞA (ccarboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
öğrencilere metalurji ve malzeme mühendisliğinin temel kavramlarını ve uygulama alanlarını tanıtmaktır. Ders, malzeme türleri, özellikleri ve bu malzemelerin mühendislikte nasıl kullanıldığını kapsayan temel bilgiler sunmayı hedefler. Ayrıca, malzeme seçimi, tasarımı, üretimi ve işlenmesi ile ilgili temel mühendislik prensiplerini öğretir. Öğrenciler, metal ve alaşımlar, polimerler, seramikler ve kompozit malzemeler gibi çeşitli malzeme gruplarını tanıyarak, malzemelerin performanslarını ve mühendislik uygulamalarındaki rollerini anlamalarını sağlayacak bilgi ve beceriler kazanacaklardır. Bu ders, öğrencilere malzeme mühendisliğinin temel ilkelerini öğrenme ve bu bilgileri mühendislik problemlerine uygulama yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Metalurji ve Malzeme Biliminin önemini açıklayabilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Metalurji ve Malzeme mühendisliğinin tarihsel geçmişini açıklayabilir |
PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiyedeki metalurji ve malzeme mühendisliği eğitimini analiz edebilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Malzemeleri ve özelliklerini sınıflandırabilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Dünyadaki ve Türkiyedeki metalurji ve malzeme alanını analiz edebilir |
PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Demir ve Demir dışı esaslı malzemeleri açıklayabilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Metalurji Mühendisliğinin Tanımı ve İlgi Alanlarının Tanıtımı, Türkiye’de Metalurji Mühendisliği Eğitimi, Metalurji Mühendisliğinde Üretim Metalurjisinin ve Malzeme Biliminin Önemi, Ülkemizdeki Metalurjik Tesisler, Kapasiteleri, Ürün Çeşitleri ve Dünyadaki Durum, Metalurji Sanayiindeki Gelişmeler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
2 | Metalurji Mühendisliğinin Tanımı | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
3 | Metalurji Mühendisliğinin İlgi Alanlarının Tanıtımı | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
4 | Türkiye´ de Metalurji Mühendisliği Eğitimi | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
5 | Metalurji Mühendisliğinde Malzeme Biliminin Önemi | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
6 | Metalurji Mühendisliğinde Üretim Metalurjisinin Önemi | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
7 | Ülkemizdeki Metalurjik Tesisler | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma( |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ülkemizdeki Metalurjik Tesislerin Kapasiteleri | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
10 | Ürün Çeşitleri, çelik, alüminyum ve bakır | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
11 | Dünyadaki Durum | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
12 | Metalurji Sanayindeki Gelişmeler | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
13 | Alternatif Malzemeler | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
14 | Öğrenci sunuşu + Açıklamalar | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
15 | Değerlendirme | Sözlü anlatım, Soru, cevap ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koyuncu Çalıkoğlu A.C., Doğan C., METALURJİ VE MALZEME BİLİMİ - Yeni Nesil Yaklaşımlar, 2022, Nobel Akademik | |
2 | Callister Jr. W.,Rethwisch D. G., Materials Science and Engineering: An Introduction, 2021, Willey | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |