|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLBAHAR BİLGİÇ (glbhrblg@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere programlama temellerini ve yazılım geliştirme süreçlerini öğretmektir. Veri türleri, değişkenler, karar ve döngü yapıları gibi temel kavramların yanı sıra kullanıcı arayüzü geliştirme, grafik ve animasyon konularında uygulamalı beceriler kazandırmayı hedefler. Öğrenciler, algoritma oluşturma, modüler programlama ve etkileşimli yazılımlar geliştirme yetkinliği kazanarak yazılım projeleri tasarlayıp gerçekleştirebilir hale gelecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Algoritma ve programlama mantığını açıklayabilir, |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir, |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir, |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir, |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
C Nedir?, C ‘nın .NET' teki Yeri ve Kullanım alanları, .NET' in Bileşenleri , Ortak Dil Platformu (CLR), CLR ve .NET Programının Derlenip Çalıştırılması, IL (Intermedate Language- Ara dili), JIT Derleyicileri (Just in Time), CTS ve CLS, Assembly Kavramı, Aplication Domain Kavramı, İsim Alanları ve .NET Sınıf Kütüphaneleri, C# Komut Satırı Derleyicisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programlamaya Giriş, alt düzey diller, üst düzey diller ve akış diyagramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Program Geliştirme Ortamının tanıtımı,Uygulama Geliştirme Ortamının Düzenlenmesi, Program Yazmak ve Çalıştırmak | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | İfadeler, Veri Tipleri, Değişkenler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Karar Yapıları ve Komutları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Döngü Komutları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak, Programın Çalışması Sırasında Yeni Kontroller Eklemek | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Bilgi Giriş Fonksiyonu, Mesaj Diyalog Kutusu,Dosya Açma Diyalog Kutusu, Kaydetme Diyalog Kutusu,Yazı Tipi Diyalog Kutusu,Renk Diyalog Kutusu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Menüler ve menü kontrolleri ile çalışmak | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Çoklu Formlarla Çalışma | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Grafik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Grafikler ve Animasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bay Ö.F., Erdem A., Demirel H., Ceylan B., Erkal B., Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı , 2002. | |
2 | Ömer Bağcı, Bilgisayarın B’si-Yeni Başlayanlara, Seçkin Yayınları, Ankara, 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |