|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ZEHRA KOÇAK (fzkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı doğal ve sentetik temelli biyolojik malzemeleri tanımak, ve doku mühendisliği ve biyomalzeme alanı hakkındaki tarihi ve güncel araştırma ve biyomedikal uygulamalar hakkında bilgi ve yorumlama yeteneği kazanmaktır. Ayrıca öğrencilerin spesifik biyomalzemler hakkında yapmaları istenen literatür araştırması sayesinde bu alandaki güncel bilimsel çalışmaları takip ve analiz etmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyomalzemeler ve doku mühendisliği uygulamaları hakkında bilgi ve yorumlama becerisi geliştirebilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Protez ve implant malzemeleri, implant malzemelerin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Biyouyumluluk kavramını ve implant malzemelerin performansını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Biomalzeme – Doku etkileşimlerini (Korozyon, Aşınma v.b)) açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyomalzemeler ve sınıflandırılması; biyomalzeme türleri (seramik, metal, polimer ve kompozit) ve özellikleri ; ideal biyomalzemelerde aranan özellikler ve temel tanımlar (biyouyumluluk, biyoaktivite, biyobozunurluk vb.); sert ve yumuşak doku mühendisliğinde in-vitro ve klinik uygulamalarına örnekler; kemik doku mühendisliği ve ilaç salınımı gibi spesifik uygulamalarında kullanılan biyomalzemeler ve onların üretimi ve karakterizasyonları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyomalzemeler ve Doku Mühendisliğine Giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Biyomalzemelerin Sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Biyomalzemelerde Aranan Özellikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Metalik Biyomalzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Seramik Biyomalzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Polimerik Biyomalzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Kompozit Biyomalzemeler, Spesifik Doğal Kaynaklı Biyomalzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kemik Doku Mühendisliği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Yenileyici Tıp ve İlaç Salınım Sistemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Hidrojeller | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Biyomalzemelerin Karakterizasyon Yöntemleri I | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Biyomalzemelerin Karakterizasyon Yöntemleri II | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Spesifik Biyomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-1 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Spesifik Biyomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-2 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine: Buddy D. Ratner, Allan S. Hoffman, Frederick J. Schoen, Jack E. Lemons | |
2 | Li, J. (2022) Biomaterials and materials for medicine: Innovations in research, devices, and applications. Boca Raton, FL: CRC Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Online veri tabanları Referans software (Mendeley) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |