Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / MLZ427 - METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: MLZ427 Adı: POROZ MALZEMELER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, lisans öğrencilerine porozlu/gözenekli malzemeleri tanıtmak, bu malzemelerin özellikleri ile malzemelere uygulanan testler hakkında bilgiler vererek üretim ve kullanımları ile ilgili öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Poroz kavramını açıklayabilir PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Poroz malzemeleri ve özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Poroz malzemelerin üretim teknolojilerini karşılaştırabilir. PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Poroz malzemelerin kullanım alanlarını ve uygulama alanlarını açıklayabilir PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Kullanım alanına uygun poroz malzeme özelliklerini ve üretim yöntemlerini açıklayabilir PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Poroz malzemelerin özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri analiz edebilir. PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Porozite/gözeneklilik ve poroz malzemeler, Poroz malzemeleri sınıflandırılması, Poroz malzemelerin üretimi, Sinterlenmesi, Sol-Jel ile Poroz Kaplamaların Üretimi, Özellikleri, Testler: por boyutunun ve şekli, Poroz Malzemelerin Kullanım Alanları, Filtre uygulamaları, Sensör uygulamaları, Gas ayrıştırıcıları, Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları, Malzeme Performans İlişkisi, Malzeme Performans İlişkisi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Porozite/gözeneklilik ve poroz malzemeler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Poroz malzemeleri sınıflandırılması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
3 Poroz malzemelerin özellikleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
4 Poroz malzemelerin üretimi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
5 Poroz malzemelerin üretimi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
6 Sol-Jel tekniği Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
7 Poroz malzemelerin sinterleme metotları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Test yöntemleri. Spesifik yüzey alanı ölçümleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
10 Testler: por boyutu ve şeklinin belirlenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
11 Poroz malzemelerin kullanım alanları ve uygulama örnekleri, Filtre uygulamaları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
12 Sensor uygulamaları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
13 Gaz ayrıştırıcıları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
14 Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
15 Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Matthias M. KoebelD. W. Richerson “Modern Ceramic Engineering; Properties, Processing, and in Use in Desing” CRC, 2006.
2 Poroz malzemelere ilişkin bilimsel makaleler
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 99