|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR TUBA FINDIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimin diğer birçok alanıyla ve insanın uğraştığı birçok alanla ilgili olan kimyanın öğrencilere kavratılması, öğrencinin problem çözme ve doğru düşünme becerisi kazanmasının sağlanması, kimyayı günlük yaşamın bir parçası haline getirecek şekilde örneklerin sunulması, takım halinde çalışabilme ve temel etik ilkeleri uygulayabilme becerisi de dahil olmak üzere öğrencilerin bu konularda bilgi ve öngörü sahibi yapılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Madde ve özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini açıklayabilir |
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları açıklayabilir |
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar ve uygular |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Reaksiyon hızı ifadesini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Kimyasal Denge ve Kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çözeltiler ve fiziksel özellikleri, kimyasal kinetik, kimyasal dengenin ilkeleri, asitler ve bazlar, asit-baz ve çözünürlük dengeleri, istemli değişme, entropi ve serbest enerji, elektrokimya, organik kimya, termodinamiğe giriş yapılarak öğretilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çözeltiler ve özellikleri | Anlatım soru-cevap, tartışma |
2 | Kimyasal kinetik | Anlatım soru-cevap, tartışma |
3 | Kimyasal denge | Anlatım soru-cevap, tartışma |
4 | İyonik denge: Asitler-bazlar, tamponlar ve titrasyon eğrileri | Anlatım soru-cevap, tartışma |
5 | Entropi ve serbest enerji | Anlatım soru-cevap, tartışma |
6 | Yükseltgenme-indirgenme reaksiyonları | Anlatım soru-cevap, tartışma |
7 | Elektrokimya | Anlatım soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bazı metaller, ametaller ve yarı metaller | Anlatım soru-cevap, tartışma |
10 | Koordinasyon bileşikleri | Anlatım soru-cevap, tartışma |
11 | Çekirdek kimyası | Anlatım soru-cevap, tartışma |
12 | Organik kimya | Anlatım soru-cevap, tartışma |
13 | Polimer kimyası ve polimerik malzemeler | Anlatım soru-cevap, tartışma |
14 | Biyokimya | Anlatım soru-cevap, tartışma |
15 | Çözelti hazırlama, asitler ve bazlar | Anlatım soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erik, E., Sarıkaya, Y., 2009. Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara | |
2 | Saraç, A.S., Soydan, B., 2004. Genel Üniversite Kimyası ve Modern Uygulamaları, Alfa Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tahta, Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 151 |