|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET KAYA (akaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı mühendislik ve fen bilimleri alanlarında karşılaşılan birçok problemin esasen diferansiyel denklem olarak ifade edilen bir matematiksel model olduğunu kavratmak ve söz konusu modellerin incelenmesi için temel yöntemleri öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çok değişkenli fonksiyonlarla ilgili,türev ,Taylor McLaurin Serilerine Açılım,Ekstremum Noktalar ve çok katlı integral problemlerini çözebilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Diferansiyel Denklemler, gerçek problemlerin çözümüne, türlerine örnekler verebilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bazı Sistemlerin ve Olayların Dif.Denklerini kurabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Diferansiyel Denklemlerin çözüm yöntemlerini uygulayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Diferansiyel Denklemlerin analitik çözümlerini yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Diferansiyel Denklemlerin sayısal çözümlerini(Euler, Runge-Kutta Yöntemlerini) yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Diferansiyel Denklemlerin çözümlerini Bilgisayar ortamında uygulayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Diferansiyel Denklemlerin Hatırlatılması, Diferansiyel Denklemlerin Mühendisliğe Uygulanması, Laplace Transformasyonları, Kompleks Sayılar, Sektörler, Lineer Vektör Uzayları, Ortogonal Fonksiyonlar, Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler, Fourier Dönüşümleri, Diferansiyel Denklemlerin Çözümünde Yaklaşım Yöntemleri, Sayısal Analiz,En Küçük Kareler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Taylor-McLaurin Açılımları ,Ekstremum Noktalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Çok Katlı İntegraller, Diferansiyel Denklemlere Giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Mertebe-1.Dereceden Adi Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Mertebe-1.Dereceden Adi Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri (Devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Mertebe-1.Dereceden Adi Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri (Devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Yüksek Mertebeden Adi Diferansiyel Denklemler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Sağ Taraf Fonksiyonu İle İlgili Özel Çözümler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Adî Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözümleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Uygulamalı Diferensiyel Denklemler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Diferansiyel Denklem Sistemleri ve Çözüm Yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Çeşitli Problemlerin Çözümü için Sayısal Çözüm Yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | En Küçük Kareler Eğri Uydurma(Regresyon Analizi) Yöntemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
14 | Diferensiyel Denklemlerin Çözümünde Matlab Uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Diferensiyel Denklemlerin Çözümünde Matlab Uygulamaları (Devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Calculus and Analytical Geometry, G.B. Thomas ve R.L. Finney, Addison-Wesley, 1992. | |
2 | Advanced Engineering Mathematics, 7th Ed., Erwin Kreyszig, Wiley, 1994. | |
3 | Calculus 1, George B. Thomas, Beta Basım Yayım, 2010. | |
4 | Calculus 2, George B. Thomas, Beta Basım Yayım, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 73 |