|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ANIL ÇELİK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; besteleme ve orkestrasyon tekniklerinin öğretilmesini amaçlamaktadır. Bu dersin amacı; beste yapmanın kurallarını ve alfabesinin hangi aşamalardan geçtiğini ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı; besteleme formlarının isimlerini, anlamlarını ve müziğe nasıl uygulanacağının yol haritasının içeriği amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Beste yazılırken hangi aşamalardan geçeceğini öğrenebilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Beste oluşma sürecini teorik anlamda öğrenebilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Orkestralama özelliklerini hangi çalgılarla uyum içinde olabileceğini öğrenebilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; besteleme ve orkestrasyon temel anlamlarını ayrıntılı bir şekilde ne demek olduğunun anlamlarını öğretmeyi kapsamaktadır. Bu ders; bir bestenin şekillenmesi yada daha önce yazılan eserlerin finale programında yazılmasını kapsamaktadır. Bu ders; yazılan eserlerin oluşturulan grup ile seslendirilmesini kapsamaktadır. Bu ders; besteleme ve orkestrasyon anlamlarının teorik olarak yazılması ve öğretilmesini kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çok Sesli Müzikte Anlatım Özellikleri-Motif | Yazma-Online Eğitim |
| 2 | Motifin Ezgisel Yapısı Motifin Armonik Özellikleri | Yazma- Online Eğitim |
| 3 | Motifin Yapısal Özellikleri | Yazma-Online Eğitim- Araştırma |
| 4 | Ezgi-Melodi | Yazma-Online Eğitim |
| 5 | J. Brahms Op.120 Eser Analizi | Yazılan Eserleri Dinleme |
| 6 | Ezginin Dizisel Özellikleri- Besteleme Teknikleri | Yazma-Online Eğiim |
| 7 | Ezginin Ritmik Organizasyonu | Yazma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ezginin Strüktürel Özellikleri-Ritim | Yazma-Online Eğitim |
| 10 | Ritmik Desenin Önemi | Yazma- Müzik Dinleme |
| 11 | Armoni | Yazma- Projeksiyon |
| 12 | On iki Ton Besteleme Tekniği | Yazma- Online Eğitim |
| 13 | Kontrpuan | Yazma |
| 14 | Esas Tematik Malzeme ile Çalışma Yöntemleri Eserin Strüktürel Özelliklerinin Belirlenmesi | Yazma- Müzik Dinleme |
| 15 | Latin Müzikleri | Yazma- Grup Dinleme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kişisel Ders Notları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Defter- Not Tutma- Finale vb. Program-Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 45 Dk. | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 45 Dk. | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 70 | ||