|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIDDIK ÜNAL (sunal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ELİF EREN GÜLTEKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar donanım ve yazılım kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Microsoft WORD kelime işlemcisi ile dilekçe, yazı, bağıntı, özgeçmiş, rapor ve tablo hazırlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Microsoft PowerPoint sunum programını kullanarak sunum hazırlayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Microsoft Excel programı ile tablo hazırlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Internet ortamında tarama yapabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgi teknolojisi; Bilgisayar organizasyonu; Bilgisayar yazılımı; İşletim sistemleri; Büro yazılımlarında ortak işlemler; Kelime işlemciler; İşlem tabloları; Sunum programları; Çizim ve resim işleme programları; Veri tabanları; Bilgisayar ağları; İnternet'in altyapısı; İnternet'in kullanımı; Bilgisayarlarla problem çözme yolları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgi teknolojileri temel kavramlar, bilgi toplumu | Okuma, dinleme, çözümleme |
2 | Bilgisayar örgütlenmesi, bilgisayar donanımı, giridi-çıktı birimleri, bellek ve diğer donanımlar. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
3 | Bilgisayar yazılımı, yazılımın bileşenleri, programlama ve işletim sistemi | Okuma, dinleme, çözümleme. |
4 | İşletim sistemleri ve türleri, işletim sisteminin temel görevleri, işletim sistemi kullanımı. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
5 | Ofis yazılımlarının ortak öğeleri, yazılımların açlıştırılması ve sona erdirilmesi, menüler, kısayollar, uygulamalar ve diğerleri. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
6 | Kelime işlemciler, temel kavramlar ve kelime işlemci kullanımı. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
7 | İşlem tabloları, temel kavramlar ve işlem tablosu kullanımı. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sunu programları, sunu programlarının temel özellikleri ve kullanımı. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
10 | Resim ve çizim programları, bu tür programları kullanma. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
11 | Veri tabanı, temel kavramlar, veri tabanı kullanımı. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
12 | Bilgisayar ağları, temel kavramlar ve tanımları, bilgisayar ağları bileşenleri ve türleri. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
13 | Bilgisayar Ağları (2. Bölüm) | Okuma, dinleme, çözümleme. |
14 | İnternetin altyapısı, bilgisayarlar arası iletişim, temel kavramlar. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
15 | İnternetin kullanımı, temel kavramlar, WWW,Browserlar, FTP, Arama Motorları, e-mail ve diğerleri. | Okuma, dinleme, çözümleme. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | "Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı" Öğr. Gör. İsmail Sarı, Ömer Bağcı | |
2 | "Temel Bilgi Teknolojileri" Fuat Esmeray, İbrahim Halil Sugözü , Kenan Donuk, Musa Kaplan, Ramazan Demir, Sait Demir | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, mouse, klavye, projeksiyon cihazı, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 10 |
5.Rapor | 14 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 3 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 148 |