|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURAK BEKEN (burakbeken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEÇİL HİRİK, ECE SERRİCAN KABALCI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçede sözlü anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yazılı anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kompozisyon yazarken uyulması gereken kuralları ifade edebilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sözlü anlatım, Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, b) Anlatım türleri, c) Anlatım bozuklukları, Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş, Makale, deneme, eleştiri, fıkra, Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal Rapor, tutanak Yazı türleriyle ilgili uygulamalar Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler b)Konuşma türleri (uygulama) Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma Metin inceleme ve seçme yazılar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ses, Harf, Alfabe, Yazı, Yazım ve Dil Terimleri | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
2 | Türkçenin Yazımı için Tarihten Günümüze Kullanılan Alfabeler ve Kullanılma Nedenleri | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
3 | Akademik Yazma Ve Akademik Yazı Özellikleri | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
4 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
5 | Kompozisyon Terimi, Yazılı ve Sözlü Anlatım 1. Kompozisyonun sözcük anlamı ve hayatımızdaki önemi 2. Yazılı ve sözlü anlatımda kompozisyon 3. Dil yetisi ve yazma becerisi nedir? Aralarındaki ilişki nedir? 4. Kurallı yazma ve yaratıcı yazma nedir? | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
6 | Yazılı Anlatım Türleri Türlerin sınıflandırılması hakkında genel bilgi a. Form Biçiminde/Resmi Yazılar (Dilekçe dahil | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
7 | b. Öğretici Yazılar | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazılı Anlatım Türleri c. Günlük Hayatla İlgili Yazılar | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
10 | ç. Edebî Yazılar | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
11 | Anlatım Bozuklukları (Sözcük Düzeyinde) | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
12 | Anlatım Bozuklukları (Cümle Düzeyinde) | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
13 | Sözlü Anlatım ve Türleri 1. Konuşma eylemi ve iletişim 2. Sözceleme (İletişim süreci) | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
14 | Sözlü Anlatım Türleri 1. Türler ve sınıflandırmanın ölçütleri hakkında genel bilgi 2. a. Tek Kişi Konuşmaları | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
15 | b. Topluluk Konuşmaları | Çevrimiçi sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Muharrem Ergin - Türk Dil Bilgisi | |
2 | Doç. Dr. Süer Eker - Çağdaş Türk Dili | |
3 | Prof. Dr. Zeynep Korkmaz - Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi) | |
4 | Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |