|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarih öncesi devirlerden itibaren, farklı uygarlıkların nasıl şekillendiği, kültürleri ve sanatlarının oluşumu hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat Tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilirler. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Anadolu uygarlıklarını diğer uygarlıklarla karşılaştırabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Uygarlıkları karşılaştırılarak inceleyebilir. |
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarih öncesi çağlardan, Osmanlı Devletine kadar geçen sürede, Anadolu coğrafyasında varlığı bilinen uygarlıklara ait sosyo-kültürel değerlerin kronolojik olarak tanımlanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanat tarihine giriş | Anlatım, soru- cevap. |
2 | Tarih öncesi çağlarda Anadolu | Anlatım, soru- cevap. |
3 | Tarih öncesi çağlarda Anadolu | Anlatım, soru- cevap. |
4 | Tarih öncesi çağlarda Anadolu | Anlatım, soru- cevap. |
5 | Tarih öncesi çağlarda Anadolu | Anlatım, soru- cevap. |
6 | Mezopotamya Sanatı | Anlatım, soru- cevap. |
7 | Hitit Sanatı | Anlatım, soru- cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Frig Sanatı | Anlatım, soru- cevap. |
10 | Lidya- Urartu Sanatları | Anlatım, soru- cevap. |
11 | Mısır Sanatı | Anlatım, soru- cevap. |
12 | Yunan Sanatı | Anlatım, soru- cevap. |
13 | Yunan Sanatı | Anlatım, soru- cevap. |
14 | Roma Sanatı | Anlatım, soru- cevap. |
15 | Bizans Sanatı | Anlatım, soru- cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | *Homeros. (1981) İlyada.(Çev. Azra Erhat-A.Kadir) İstanbul | |
2 | *Homeros. (1981) Odysseia.(Çev. Azra Erhat-A.Kadir) İstanbul | |
3 | *Kazancakis, Nikos. (1984) Günaha Son Çağrı. İstanbul: *Eco, Umberto. (1986) Gülün Adı. (Çev. Şadan Karadeniz) İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 14 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 7 | 14 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 68 |