|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çömlekçi tornasında şekillendirme prensibini öğrenmek ve teknik anlamda torna kullanımı becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda seramik form şekillendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Ölçülendirme becerisini kazanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çömlekçi tornasında özgün üç boyutlu tasarımların uygulamalarını yapmak, yüzey değerlendirmelerinde estetik çözümlemeler aramak. Çamur tornasında farklı seramik formlar tasarlamak ve şekillendirmek. Çamurun havasını alma, merkeze getirme, yükseltme, inceltme, düzeltme, dip alma, standart ölçülerde silindir yapma. Silindir formlar, çanak, tabak, kulp, küre vazo yapma. Astar akıtma, kazıma, izleme, ajur gibi dekor yöntemleri yapma. Doku oluşturma, sırlama uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farklı çeşitte torna çamurlarının tanıtımı, çamurun yoğrularak havasının alınması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
2 | Çamuru tornada merkeze getirme pratiği kazanma, silindir form şekillendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
4 | Silindir şeklinde vazo tasarımı ve şekillendirme çalışması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
5 | Dikey form uygulaması, dip alma-düzeltme çalışması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
6 | Yarım küre ve çanak çalışması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | Silindir formunun açılması, konik form çalışması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta boyutta yatay form uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
10 | Sır ayağı yönteminin yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
11 | Çeşitli dekor yöntemleri yapma (astar, kazıma,izleme, ajur, doku, renkli sır vs.) | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
12 | Çanak – kase – kupa uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
13 | Özgün form uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
14 | Fırın doldurma ve bisküvi pişirimi (ilk fırınlama) | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
15 | Sırlama, Sırlı Pişirim (ikinci fırınlama) | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London. | |
2 | Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çömlekçi Tornası, Çamur, Modelaj Kalemleri, Önlük veya tulum (atölye giysisi) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 3 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Çömlek Atölyeleri; Gezi-Gözlem-Uygulama | 1 | 4 | 4 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 141 |