|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, kent olgusunda, iç ve dış mekan seramik projelerinde;çevre ve biçim ilişkisini, çevre ve tema ilişkisini, mekanın yapısının ve dokusunun proje üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini analiz edebilmeyi ve çözümleyebilmeyi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre ve projeyi ilişkilendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Proje takvimini planlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Proje uygulamalarında beklenmeyen durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seramik yüzey tasarımlarında ve üç boyutlu tasarımlarda çevre (kent) ile ilişkilerin irdelenme yöntemleri. Mekan, kültür, tema ve projenin amacının; uygulama projesine teknik, artistik açıdan etkisi ve sonuçlarının değerlendirilmesi.Orjinal bir proje yapmak için gerekli araştırmaların ve çözümlemelerin yapılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders ve konular hakkında genel tanıtım | Anlatım, soru-cevap |
2 | Kent Kavramı | Anlatım, soru-cevap |
3 | Boyut ve mekan ilişkisi. Eskiz çalışmaları | Anlatım, soru-cevap |
4 | Kent seramikleri hakkındaki proje uygulamalarına eleştirel bakış | Anlatım, soru-cevap |
5 | Çevre ve üslup ilişkisi. (Örnek projelerin değerlendirilmesi). | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
6 | Projelerin seçilmesi ve uygulamalara başlangıç | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
7 | Detay ve maket uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Detay ve maket uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
10 | Uygulamalarda teknik çözümlemeler | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
11 | Maketler üzerinde yapılan son çalışmalar | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
12 | Eleştiriler üzerine yapılan düzeltme çalışmaları. | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
13 | Eleştiriler üzerine yapılan düzeltme çalışmaları. | Anlatım, soru-cevap |
14 | Eleştiriler üzerine yapılan düzeltme çalışmaları. | Anlatım, soru-cevap |
15 | Öğrenci uygulamalarının bitirilmesi ve dönem değerlendirmesi | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ceramics in the Environment, Janet Mansfield, 2005. | |
2 | Ceramics Art and Perception, Ceramics Technical,Ceramics Monthly, Seramik Türkiye, Keramikos International Ceramics Magazine. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |