|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ EMRE SÖNMEZ (besonmez@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, arkeolojinin genel özelliklerinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antik kentlerin özelliklerini anlatabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Seramik kalıntılara örnek verebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Seramiklerin arkeolojideki rolünü açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antik kentler, seramik kalıntıların arkeolojideki yeri hakkında bir bakış açısı kazanma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antik kentler | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
2 | Antik kentler | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
3 | Antik kentler | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
4 | Antik kentler (Anadolu) | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
5 | Antik kentler (Anadolu) | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
6 | Seramik üretimi | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
7 | Seramik üretimi | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seramik süsleme teknikleri | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
10 | Seramik süsleme teknikleri | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
11 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
12 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
13 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
14 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
15 | Seramik kalıntılar | Anlatım yöntemi, proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anadolu'da Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik, Güngör Güner, Akbank Yayınları, İstanbul, 1988. | |
2 | Anadolu'da Pişen Toprak, Gönül Paksoy, Rezan Has Müzesi, İstanbul, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Belgesel filmler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | - | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |