|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin seramik sırlarıyla ilgili teorik araştırmalar paralelinde sırlar geliştirmesidir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oluşturulan sır reçetesinde hangi hammaddeleri kullanabileceğini saptayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Oksitlerin sırdaki etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Sır hazırlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seramik sırlarının tanımı, çeşitleri ve formülsel anlatımı,sıra giren oksitlerin özellikleri, seger formülü hesapları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik sırlar, çeşitleri ve özellikleri | Anlatma yöntemi |
2 | Seramik sır hammaddeleri ve özellikleri | Anlatma yöntemi |
3 | Seramik sırları oluşturan oksitler ve özellikleri | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
4 | Seramik sırlarının formülsel anlatımı | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
5 | Sırların Seger formülünü oluşturma | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi, soru ve cevap |
6 | Sırların reçetelerini hesaplama | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi, soru ve cevap |
7 | Deneme plakalarına sır uygulamalarının yapılması | Anlatma yöntemi, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama sonucunda sırların değerlendirilip hataların düzeltilmesi | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi, soru ve cevap |
10 | Sır reçetelerinin belirlenmesi | Anlatma yöntemi, soru ve cevap |
11 | Sırlara renk veren oksitler ve özellikleri | Anlatma yöntemi |
12 | Sır reçetelerinin renk veren oksitler ile renklendirilmesi | Anlatma yöntemi, soru ve cevap |
13 | Sır reçetesinin tartılması ve öğütülmesi | Anlatma yöntemi,uygulama |
14 | Deneme plakalarına sır uygulamalarının yapılması | Anlatma yöntemi,uygulama |
15 | Sır uygulanan deneme plakalarının pişirilmesi | Anlatma yöntemi ,uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan, Seramik Teknolojisi, Literatür Yayıncılık:2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seramik hammaddeleri, kil deneme plakaları, seramik fırını, önlük |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 6 | 3 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |