Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER 403 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER 403 Adı: ARTİSTİK SERAMİK TASARIM PROJE I Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, seramik sanatı alanında tasarım ve uygulama becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özgün seramik form tasarlayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Seramik formu şekillendirebilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Seramik formu sırlayabilir ve fırınlayabilir. PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Seramik form/tasarım çalışması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders ve konular hakkında genel tanıtım Anlatma yöntemi
2 Güncel Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımları için araştırmalarına ve çizimlerine başlaması Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
3 Kavramsal Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımlarını geliştirmesi ve eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
4 Öğrenci Tasarımları üzerinden eleştiriler ve uygulama projelerinin seçilmesi Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
5 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
6 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
7 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
10 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
11 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
12 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
13 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
14 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
15 Öğrenci uygulamalarının bitirilmesi ve dönem değerlendirmesi Anlatma yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 International Competition, The World Ceramic Biennela, Soo-Hong Jahng, Icheon World Ceramic Center, Korea, 2009.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kil, Fırın, sır, modelaj kalemleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 15 90
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 6 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 8 32
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 2 4
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182