|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, seramik sanatı alanında tasarım ve uygulama becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özgün seramik form tasarlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Seramik formu şekillendirebilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Seramik formu sırlayabilir ve fırınlayabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seramik form/tasarım çalışması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders ve konular hakkında genel tanıtım | Anlatma yöntemi |
2 | Güncel Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımları için araştırmalarına ve çizimlerine başlaması | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Kavramsal Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımlarını geliştirmesi ve eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Öğrenci Tasarımları üzerinden eleştiriler ve uygulama projelerinin seçilmesi | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Öğrenci uygulamalarının bitirilmesi ve dönem değerlendirmesi | Anlatma yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | International Competition, The World Ceramic Biennela, Soo-Hong Jahng, Icheon World Ceramic Center, Korea, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kil, Fırın, sır, modelaj kalemleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 15 | 90 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |