|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin sır bünyesinde kullanılan hammaddelerin özelliklerini tanıması, hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlaması, belirlenen sır çeşidine bağlı olarak reçeteleri hesaplaması bilgi ve becerisine sahip olmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sır reçetesi için hammaddeleri saptayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Farklı sır reçeteleri geliştirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Çeşitli özelliklerde seramik sır reçetesi oluşturabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hammaddelerin sır üzerindeki etkilerinin kullanılarak istenilen etkide sırlar elde edilmesi. Sır çeşitleri öğretilir. Seramik sırını oluşturan temel oksitler ve özelliklerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sır hammaddeleri ve hammaddelerinin yapısal özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
2 | Sırların sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
3 | Oksitlerin özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
4 | Sırların Seger formülünden reçetelerin hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
5 | Seger formülünden reçetelerin hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
6 | Reçeteden Seger formülünün hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
7 | Temel sır reçetelerinin belirlenmesi ve Seger formülü hesabı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üçgen faz diyagramı | Anlatma Yöntemi |
10 | Üçgen faz diyagramı ve renk veren oksitler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Temel sır reçetesine ilave edilecek oksitlerin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
12 | Belirlenen oksitlerle üçgen faz diyagramının hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
13 | Renk veren oksitlerle üçgen faz diyagramının hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
14 | Farklı özelliklerde sırlardan belirlenen sır çeşidine bağlı olarak Seger formülünden reçetelerin hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
15 | Dönem sonu uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy ve Hasan Başkırkan, Literatür Yayıncılık, 2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seramik hammaddeleri, sır değirmeni, seramik havanlar, hasas tartı, önlük |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |