Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER 404 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER 404 Adı: ARTİSTİK SERAMİK TASARIM PROJE II Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Seramik uygulama tekniklerini kavrayıp özgün uygulamalar yapmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilir ve sorgulayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Seramik form/tasarım uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders ve konular hakkında genel tanıtım Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
2 Güncel Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımları için araştırmalarına ve çizimlerine başlaması Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
3 Kavramsal Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımlarını geliştirmesi ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
4 Öğrenci Tasarımları üzerinden eleştiriler ve uygulama projelerinin seçilmesi Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
5 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
6 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
7 Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
10 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
11 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
12 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
13 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
14 Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
15 Öğrenci uygulamalarının bitirilmesi ve dönem değerlendirmesi Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 The Art&Craft of Ceramics / A Lark Ceramics Book
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kil, Seramik şekillendirme aletleri, sır, önlük

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 10 3 20
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 15 90
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 8 5 40
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 248