|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seramik uygulama tekniklerini kavrayıp özgün uygulamalar yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilir ve sorgulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seramik form/tasarım uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders ve konular hakkında genel tanıtım | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Güncel Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımları için araştırmalarına ve çizimlerine başlaması | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Kavramsal Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımlarını geliştirmesi ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Öğrenci Tasarımları üzerinden eleştiriler ve uygulama projelerinin seçilmesi | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Öğrenci uygulamalarının bitirilmesi ve dönem değerlendirmesi | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Art&Craft of Ceramics / A Lark Ceramics Book | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kil, Seramik şekillendirme aletleri, sır, önlük |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 10 | 3 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 15 | 90 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 248 |