|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk dünyasının halk edebiyatındaki tür ve şekilleri incelebilmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk dünyasında anlatmaya dayalı türlerin birbiriyle ilişkisini ortaya koyar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk dünyasındaki halk edebiyatı türleri üzerine bilimsel inceleme yapar. |
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk dünyası mitlerindeki temel unsurlar, bu unsurların tarihi ve kültürel kökenleri, mitlerin yayılımı, mit, efsane, destan ve halk hikayesi gibi anlatıya dayalı türlerin birbiriyle ilişkisini ortaya konulacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mitler ve özellikleri | Anlatma. |
| 2 | Mitler ve özellikleri | Anlatma. |
| 3 | Efsane ve özellikleri | Anlatma, kaynak tarama. |
| 4 | Efsane ve özellikleri | Anlatma, kaynak tarama. |
| 5 | Masal ve özellikleri | Anlatma, kaynak tarama. |
| 6 | Masal ve özellikleri | Anlatma, kaynak tarama. |
| 7 | Destan ve özellikleri | Anlatma, metin inceleme. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Destan ve özellikleri | Anlatma, metin inceleme. |
| 10 | Memorat ve özellikleri | Anlatma, metin inceleme. |
| 11 | Memorat ve özellikleri | Anlatma, metin inceleme. |
| 12 | Halk hikayesi ve özellikleri | Anlatma, metin inceleme. |
| 13 | Halk hikayesi ve özellikleri | Anlatma, metin inceleme. |
| 14 | Türk halk tiyatrosu | Anlatma, metin inceleme. |
| 15 | Türk halk tiyatrosu | Anlatma, metin inceleme. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türk Dünyası Edebiyat Tarihi 1, AKM Bşk. Yayınları, Ankara 2001. | |
| 2 | Türk Dünyası Edebiyat Tarihi 2, AKM Bşk. Yayınları, Ankara 2002. | |
| 3 | Saim Sakaoğlu-Ali Duymaz, İslamiyet Öncesi Türk Destanları, Ötüken Yayınları, İstanbul 2006. | |
| 4 | Özdemir Nutku, Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, AKM Bşk. Yayınları, Ankara 1997. | |
| 5 | Metin Ergun, Türk Dünyası Efsanelerinde Değişme Motifi 1-2, TDK Yayınları, Ankara 1997. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 210 | ||