|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | LİNEER CEBİR II, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NECDET BATIR (nbatir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NECDET BATIR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lineer Cebir derslerinde öğrenilen konuların devamı olan bu dersin amacı diğer matematik derslerde temel olan konuları öğrenciye kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öz değer ve öz vektör kavramını açıklayabilir. |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Karakteristik polinom, Öz değer ve öz vektör, Kompleks öz değerler ve öz vektörler, Bazı özel matrislerin öz değerleri, Bir matrisin minimum polinomu ve Cayley-Hamilton teoremi, Singüler değerler, Köşegenleştirme ve üçgenleştirme, Kuadratik formlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bir lineer operatörün köşegenleştirilmesi | Konu anlatımı ve uygulamalar |
2 | Bir lineer operatörün köşegenleştirilmesi | Konu anlatımı ve uygulamalar |
3 | Cayley Hamilton teoremi ve uygulamaları | Konu anlatımı ve uygulamalar |
4 | Invaryant alt uzaylar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
5 | Invaryant alt uzaylar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
6 | Topluca köşegenleştirme | Konu anlatımı ve uygulamalar |
7 | Direk toplamlar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Direk toplamlar ve projeksiyonlar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
10 | Esas Ayrışım teoremi | Konu anlatımı ve uygulamalar |
11 | Esas Ayrışım teoremi ve uygulamaları | Konu anlatımı ve uygulamalar |
12 | Döner alt uzaylar ve sıfırlıyanlar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
13 | Doner ayrışma ve rasyonel formlar | Konu anlatımı ve uygulamalar |
14 | Doner ayrışma teoremi | Konu anlatımı ve uygulamalar |
15 | Jordan Kanonik form | Konu anlatımı ve uygulamalar |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Taşcı, D., Lineer Cebir, 2010. | |
2 | Kenneth Hofmann and Ray Kunze, Linear Algebra, Pentice Hall Inc., New Jersey | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |