|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye ingilizce dilindeki matematiksel terimlerin türkçe anlamlarını öğretmek ve ingilizce matematiksel metinlerden türkçeye ve türkçe matematiksel metinlerden de ingilizceye tercümelerin nasıl yapıldığını anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizcedeki temel matematiksel terimleri öğrenir. |
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye nasıl tercüme yapılacağını öğrenir. |
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkçe matematiksel metinlerden İngilizceye nasıl tercüme yapılacağını öğrenir. |
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İngilizce temel matematiksel terimler, İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları, İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler, Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
2 | İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
3 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
4 | İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
5 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
6 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
7 | Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
8 | Ara Sınav | |
9 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
10 | İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
11 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
12 | Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
13 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
14 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
15 | Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |