|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASİN YAZLIK (yyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı fark denklem sistemleri ve kararlılık teorisini vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fark denklem sistemlerinin çzümlerinin varlığını inceler, Fark denklem sistemlerini sınıflandırır |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) PÇ-7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme. PÇ-10 Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. PÇ-13 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. PÇ-16 Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lineer Fark Denklem Sistemleri, Otonom sistemler, Putzer Algoritması, Jordan Form, Lineer periyodik sistemler, Kararlılık Teorisi, lineer sistemlerin kararlılığı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Lineer Fark Denklem Sistemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Lineer Fark Denklem Sistemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Otonom sistemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Otonom sistemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Putzer Algoritması, | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Putzer Algoritması, | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Jordan Form | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lineer periyodik sistemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Lineer periyodik sistemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Kararlılık Teorisi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Kararlılık Teorisi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | lineer sistemlerin kararlılığı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | lineer sistemlerin kararlılığı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | lineer sistemlerin kararlılığı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saber N. ELAYDI, (1995) An Introduction to Difference Equations, Springer Kelley Peterson, Difference Equations | |
2 | H. Levy and F. LEssman, Finite Difference Equation, The Macmillan Company, New York , 1961 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 15 | 45 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |