|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYDAN ENER SU (aydanenersu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere öykü ve roman çözümlemesinde gerekli bilgileri ve becerileri kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öykü türünün özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Öyküleri edebiyat kuramlarına göre analiz edebilir. |
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Yazarlar ve metinler arasında karşılaştırma yapar. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öykü ve roman kuramları, Türk edebiyatından seçme metinler ve uygulamalı çalışmalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, yönem, yükümlülükler | Değerlendirme |
| 2 | Öykü tanımı ve öykü ile ilgili kaynaklar | Konu anlatımı |
| 3 | Öykünün tarihi ve nitelikleri | Konu anlatımı |
| 4 | Modern öykü | Konu anlatımı |
| 5 | Maupassant Tarzı Öykü-Çehov Tarzı Öykü | Konu anlatımı |
| 6 | Öykünün ögeleri, Öyküde olay örgüsü | Konu anlatımı |
| 7 | Örnek İnceleme I | Metin çözümlemesi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öyküde bakış açısı ve anlatıcı | Konu anlatımı |
| 10 | Öyküde kişiler kadrosu | Konu anlatımı |
| 11 | Öyküde zaman ve mekân | Konu anlatımı |
| 12 | Öykü çözümlemesi üzerine kuramsal bilgi | Konu anlatımı |
| 13 | Örnek İnceleme II | Metin çözümlemesi |
| 14 | Örnek İnceleme III | Metin çözümlemesi |
| 15 | Örnek İnceleme IV | Metin çözümlemesi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mehmet KAPLAN, Hikâye Tahlilleri, İstanbul, 1986. | |
| 2 | İsmail ÇETİŞLİ, Metih Tahlilerine Giriş/2, Hikaye-Roman-Tiyatro, Ankara, 2001. | |
| 3 | Türk Öykücülüğü Özel Sayısı, Hece Yay., Ankara, Ekim-Kasım 2000. | |
| 4 | Ömer Lekesiz, Yeni Türk Edebiyatında Öykü (5 Cilt), Kaknüs Yay., 1997-2001. İst., | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||