| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜNİL ÖZLEM AYAYDIN CEBE (gcebe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi, öğrencinin şiir üzerinde araştırma ve inceleme yapabilmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çeşitli metin çözümleme yöntemlerini uygular. | 
			
		 
			PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Şiirleri metin çözümlemesi açısından karşılaştırır. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-3 | Türk edebiyatının belli başlı poetikalarını açıklar. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Araştırma yöntemleri, inceleme, şiir incelemesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Giriş, şiir çözümleme yöntemleri | Değerlendirme, anlatma | 
| 2 | Attilâ İlhan: Sisler Bulvarı | Çözümleme | 
| 3 | Asaf Halet Çelebi: Çingenelerim, İkinci Pencere / Özdemir Asaf: Yalnızlık, Lavinia | Çözümleme | 
| 4 | Edip Cansever: Cemal’in İç Konuşmaları I | Çözümleme | 
| 5 | Turgut Uyar: Geyikli Gece | Çözümleme | 
| 6 | Cemal Süreya: Sizin Hiç Babanız Öldü mü | Çözümleme | 
| 7 | Sezai Karakoç: Kapalı Çarşı, Balkon | Çözümleme | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ece Ayhan: Mor Külhani | Çözümleme | 
| 10 | İlhan Berk: Âşıkane, Akşama Doğru | Çözümleme | 
| 11 | Metin Eloğlu: Odun, Uyan / Tuğrul Tanyol: Yitik Belleği Rüzgârın, Oda Müziği | Çözümleme | 
| 12 | İsmet Özel: Amentü / Enis Batur: Amazon, Fal | Çözümleme | 
| 13 | Ataol Behramoğlu: Aşk İki Kişiliktir, Melankoli / Özkan Mert: Allah ve Tango | Çözümleme | 
| 14 | Metin Altıok: Yıkıcılar Geldiler / Hilmi Yavuz: Yalnızlık Bir Tarihtir | Çözümleme | 
| 15 | Haydar Ergülen: Düşler Bir Ses Bulur Bende / Murathan Mungan: Yaz Sinemaları | Çözümleme | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kaplan, Mehmet (1990). Şiir Tahlilleri I, İstanbul: Dergâh Yayınları. | |
| 2 | Kaplan, Mehmet (2002). Şiir Tahlilleri II, İstanbul: Dergâh Yayınları. | |
| 3 | Çetin, Nurullah (2009). Şiir Tahlilleri, Ankara: Öncü Kitap. | |
| 4 | Akay, Hasan (2009). Şiiri Yeniden Okumak, İstanbul: Akademik Kitaplar. | |
| 5 | Çetişli, İsmail (2004). Metin Tahlillerine Giriş 1 Şiir, Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 6 | Kolcu, Ali İhsan (2007). Modern Türk Şiiri 1 Şiir Tahlilleri, Erzurum: Salkımsöğüt Yayınları. | |
| 7 | Yivli, Oktay (2013). Metin Eloğlu’nun Şiiri, Ankara: Kurgan Edebiyat. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 6 | 24 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||