| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KADRİ HÜSNÜ YILMAZ (kadri.yilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		VOLKAN KARAGÖZLÜ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, klasik şerh metinlerini tanımak, çözümlemek ve yorumlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Şerh kavramının tanır. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | "Şarih" kimliğiyle ön plana çıkan klasik yazarları, eserlerini ve üsluplarını tanır. | 
			
		 
			PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Şerh geleneğinin önemli metinlerini anlamlandırır, çözümler ve yorumlar. | 
			
		 
			PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Şerh kavramı. | Anlatım, tartışma | 
| 2 | Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | Anlatım, tartışma | 
| 3 | Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | Anlatım, tartışma | 
| 4 | Türk şerh geleneğinin tarihi gelişimi | Anlatım, tartışma | 
| 5 | Şarih kimliğiyle ön plana çıkan yazarlar | Anlatım, tartışma | 
| 6 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma | 
| 7 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Klasik şerhlerin metod özellikleri | Anlatım, tartışma | 
| 10 | Klasik şerhlerin metod özellikleri | Anlatım, tartışma | 
| 11 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma | 
| 12 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma | 
| 13 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma | 
| 14 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma | 
| 15 | Önemli şerh metinlerinden örnekler | Anlatım, tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ceylan, Ömür (2007), Tasavvufi Şiir Şerhleri, Kapı Yayınları, İstanbul. | |
| 2 | Coşkun, Menderes (vd.) (2009), Gazel Şerhleri, Kriter Yay., İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| internet, bilgisayar, kitaplar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 12 | 24 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||