|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | VOLKAN KARAGÖZLÜ (volkankaragozlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VOLKAN KARAGÖZLÜ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Klasik Türk Edebiyatı sahasında yapılan araştırmalarda farklı disiplinlerin yöntemlerinden yararlanmak, Araştırmacı adaylarının bu tür çalışmalardan haberdar etmek ve çalışmalarında yararlanmalarını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir gazeli yapısal bakımından inceler. |
PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Klasik bir metin üzerinde modern yöntemlerinin hangisinin uygulanabileceğine karar verir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Modern yöntemler hakkında ana hatlarıyla bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Klasik edebiyata modern yaklaşımlar: Tarihsel yaklaşım, Psikokojik yaklaşım, Metinbilimsel yaklaşım, Dilbilimsel yaklaşım, Ontolojik analiz metodu hakkında örnek çalışma ve metinlerden hareketle bilgi verilip, uygulama yapılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Geleneksel metin şerhi metodları ve Ali Nihat Tarlan | Anlatma ve Tartışma |
| 2 | Geleneksel metin şerhi ile birlikte modern yöntemleri de deneyenler ve Tunca Kortantamer | Anlatma ve Tartışma |
| 3 | Klasik şiire yeni yaklaşımlar hakkında görüşler | Anlatma ve Tartışma |
| 4 | Dilbilimsel yaklaşımlar ve Cem Dilçin | Anlatma ve Tartışma |
| 5 | Ontolojik analiz metodu ve Yavuz Bayram | Anlatma ve Tartışma |
| 6 | Düşünce alan metim çözümleme yöntemi ve Ziya Avşar'ın görüşleri | Anlatma ve Tartışma |
| 7 | Göstergebilimsel açıdan yaklaşım ve Hülya Çevirme | Anlatma ve Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yapısal edebiyat inceleme örnekleri | Anlatma ve Tartışma |
| 10 | Anlambilimsel açıdan bir gazelin incelenmesi | Anlatma ve Tartışma |
| 11 | Rus biçimciliği açısından metin incelemesi | Anlatma ve Tartışma |
| 12 | Çağdaş okur merkezli kuramlara göre metin incelemesi | Anlatma ve Tartışma |
| 13 | Çağdaş okur merkezli kuramlara göre metin incelemesi | Anlatma ve Tartışma |
| 14 | Alımlama estetiği ve Feminist kuramlar açısından metin | Anlatma ve Tartışma |
| 15 | Alımlama estetiği ve Feminist kuramlar açısından metin | Anlatma ve Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dilçin, Cem: ?Cumhuriyet?in 80. Yılında Divan Şiiri Üzerine Düşünceler? Türkoloji Dergisi XVI/2 (2003), s. 1-21. | |
| 2 | Kortantamer, Tunca: ?Teori Zemininde Metin Şerhi Meselesi?, EÜEF Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 8 (1994), s. 1-10. | |
| 3 | Bayram, Yavuz: ?Geleneksel, Yapısal ve Dilbilimsel Unsurlar Eşliğinde Klâsik Türk Şiiri Metinlerinin Ontolojik Tahlili?, III. Klâsik Türk Edebiyatı Sempozyumu (Prof. Dr. Cem Dilçin adına), 13 Şubat 2009, Kayseri. | |
| 4 | Bayram, Yavuz ve Avni Erdemir: ¨Hazan Gazeline Farklı Bir Bakış¨, Prof.Dr.Celâl TARAKÇI Armağanı, Ankara: 2008, s.111-123. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| internet bağlantılı bilgisayar, yazı tahtası, kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||