|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere temel bitkisel dokuları ve mikroorganizmaları tanıyacak, DNA izolasyonunu gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | temel bitkisel dokuları tanıyabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | temel mikroorganizmaları tanıyıp özelliklerini sayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bitkilerden DNA izolasyonu yapabilir |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bitkisel hücrelerde plazmoliz ve deplazmoliz, sitoplazmik hareket, Temel bitkisel dokuların incelenmesi, mikroorganizmaların incelenmesi, DNA izolasyonu | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bitkisel hücrelerde plazmoliz ve deplazmoliz | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 2 | Temel besin maddelerinin biyokimyasal analizi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 3 | Stoplazmik hareketlerin gözlenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 4 | Bitkilerde tüyler | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 5 | Bitkilerde destek dokusu | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 6 | Bitkilerde iletim dokusu | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 7 | Bitkilerde salgı doku | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Protozoa kültürünün hazırlanması ve tek hücreli organizmaların incelenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 10 | Maya hücrelerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 11 | Küf mantarlarının incelenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 12 | Alglerin incelenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 13 | Yapraktan DNA izolasyonu | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 14 | Omurgasız hayvanlar | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 15 | Balık diseksiyonu | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Temel laboratuvar malzemeleri, mikroskop | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 2 | 10 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | 12 | 1 | 10 |
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 15 | 2 | 20 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 4 | 8 |
| Laboratuvar Sınavı | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||