|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, temel istatistik analiz yöntemlerini teorik olarak öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel biyoistatistik kavramlarını bilebilir |
PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir biyolojik verinin istatistiki olarak analizini yapabilir |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ki-kare testi, anova, korelasyon ve regrasyon analizlerini bilebilir |
PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. PÇ-21 Moleküler biyoloji alanında yapılabilecek bilgisayar tabanlı analizler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Örnekleme yöntemleri, tablo ve grafik oluşturma, binom ve poisson dağılımı, ki-kare testi, varyans analizi, kümeleme analizi, regresyon ve korelasyon. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoistatistiğe giriş | Anlatma yöntemi Soru-cevap |
2 | Örnekleme yöntemleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Örnek olay yöntemi |
3 | Tablo ve grafik yapma yöntemleri | Anlatma yöntemi Grafik Çizme Problem Çözme Yöntemi |
4 | Kombinasyon ve olasılık | Anlatma yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
5 | Ortalama, medyan, mod | Anlatma yöntemi |
6 | Binom dağılımı/Poisson Dağılımı | Anlatma yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
7 | Veri tipleri ve verilerin sınıflandırılması; sayısal ve nitelik verileri | Anlatma yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri tipleri ve verilerin sınıflandırılması; sayısal ve nitelik verileri | Anlatma yöntemi |
10 | Hipotez testleri/T testleri/Spss uygulamaları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Probblem Çözme Yöntemi |
11 | Ki-kare testi/Spss uygulamaları | Anlatma yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
12 | Korelasyon/Spss uygulamaları | Anlatma yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
13 | Regresyon analizi/Spss uygulamaları | Anlatma yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
14 | Anova analizi/Spss uygulamaları | Anlatma yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
15 | Kümeleme | Anlatma yöntemi Örnek olay Yöntemi Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu,(2005), Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |