|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ENVER ERSOY ANDEDEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yaşamsal prosesleri moleküler ve hücresel düzeyde; proteinlerin yapı ve fonksiyonları arasındaki ilişkiyi; enzimlerin yapısal ve kinetik özelliklerini; merkezi enerji metabolizmaları ve bu süreçlerin altında yatan temel kimyasal özellikleri çalışmak, biyolojik makromoleküllerin kimyasal yapıları ve davranışlarını öğretmek ve hücresel sinyal iletiminin biyokimyasal temeli hakkında bilgilendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyolojik moleküllerin kimyasal özelliklerini, protein ve nükleik asitlerin yapı ve fonksiyonlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Biyolojik membranların yapı ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hücrelerdeki sinyal iletiminin biyokimyasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Suyun Özellikleri, Amino asitler, peptitler ve proteinler ve Yapı ve İşlevleri, Amino asit metabolizması, Enzimler, Karbonhidratlar ve Glikobiyoloji, Nükleotidler ve nükleik asitlerin biyokimyası, Nükleik asit metabolizması, Yağlar, Biyolojik membran ve taşınma, Hücresel Sinyal İletiminin Biyokimyası | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyokimyaya Giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Kimyasal temeller, kimyasal bağlar, İzomerler, fonksiyonel gruplar suyun özellikleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Makromoleküllere giriş; karbonhidratlar | Anlatma Yöntemi |
4 | Karbonhidartaların kimyasal yapısı ve sınıfları | Anlatma Yöntemi |
5 | Nükleik asitler | Anlatma Yöntemi |
6 | Nükleik asitler | Anlatma Yöntemi |
7 | Lipitler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aminoasitler; 20 aminoasidin sınıfları ve kimyasal yapıları | Anlatma Yöntemi |
10 | Peptit bağı ve özellikleri, aminoasitlerin titrasyon eğrileri, izoelektrik pH, dipolar iyon kavramları | Anlatma Yöntemi |
11 | Proteinler | Anlatma Yöntemi |
12 | Proteinlerde yapı düzeyleri, proteinlerin sınıflandırması, domainler, katlanma | Anlatma Yöntemi |
13 | Enzimler ve sınıfları | Anlatma Yöntemi |
14 | Enzim kinetiği, enzim inhibisyonları, enzimlerin kontrol mekanizmaları, multienzimler | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nelson DL and Cox MM, Lehninger Principles of Biochemistry (5. basım), WH Freeman | |
2 | Berg JM, 2009. Biochemistry (6. Baskı). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı: Nelson DL ve Cox MM, 2008. Lehninger Principles of Biochemistry (5. basım), WH Freeman; ders notları; bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |