| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, canlılardaki anabolizma ve katabolizma reaksiyonlarının çeşitli kimyasal reaksiyonlar aracılığı ile ortaya konulması ve doğrulanması, biyokimya laboratuvarında yaygın olarak kullanılan temel laboratuvar tekniklerin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Laboratuar enstrümanlarını kullanabilme ve kimyasallarla çalışabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur.  | 
		 Laboratuvar Sınavı | 
	
| DÖÇ-2 | Protein saflaştırmak için kromatografik yöntemler uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak  | 
		 Laboratuvar Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | Saflaştırılan enzimleri karakterize edebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak  | 
		 Laboratuvar Sınavı | 
	
| DÖÇ-4 | Farklı protein çalışmaları için spektroskopi, SDS PAGE, Western Blot gibi teknikleri uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak  | 
		 Laboratuvar Sınavı | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Asit, baz, ve tampon çözeltiler, karbonhidratların fermantasyonu, Spektrofotometrik analizler, Biyomoleküllerin izolasyonu, Protein saflaştırılması LDH saflaştırılması, Protein miktarının belirlenmesi Hesaplamada kısa yollar ve Saflaştırma Tablosu, LDH’in SDS-PAGE, Western Blot ile karakterizasyonu | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Giriş; Biyokimya Laboratuvarında Dikkat Edilecek Hususlar, Laboratuvar defteri tutma | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Biyokimyada yaygın kullanılan kimyasal formüller | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Asit ve bazlar, tampon çözelti hazırlanması, pH kavramı | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma | 
| 4 | Karbonhidratlarda kalitatif miktar tayinleri | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma | 
| 5 | Spektrofotometrik ölçümlerin temel prensipleri | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Kantitatif total karbonhidrat tayini, standart eğri grafi oluşturma, hesaplamalar | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma | 
| 7 | Elde edilen sonuçların analizi | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Total lipit ekstraksiyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma | 
| 10 | Lipitlerin miktar tayini | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma | 
| 11 | Sonuçların analizi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma | 
| 12 | İnce tabaka kromatografisi ile moleküllerin ayrımı | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma | 
| 13 | İnce tabaka kromatografisi ile moleküllerin ayrımı | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma | 
| 14 | Sonuçların analizi | Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nelson DL ve Cox MM, 2008. Lehninger Principles of Biochemistry (5. basım), WH Freeman | |
| 2 | Laboratuvar Föyü | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Laboratuvar Föyü, Ders Notları, temel laboratuvar malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||