|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, canlı sistemlerdeki temel anabolik ve katabolik yollar ile bu yolların düzenlenme mekanizmaları, enerjinin hücre içinde hangi metabolik yollarla üretildiği ve harcandığı, aynı zamanda DNA, RNA ve protein gibi temel makromoleküllerin sentezi ve yıkımı hakkında ayrıntılı bilgileri öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlı organizmadaki temel metabolik yolları sıralayabilir, |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hücre içindeki düzenleme ve kontrol mekanizmalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hücre içinde hangi metabolik yollarla enerji üretildiğini ve bu enerjinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hücre içindeki makromoleküllerin sentezi ve yıkımının anlar ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Metabolizma, karbonhidrat metabolizması ve düzenlenmesi; (glikoliz, sitrik asit döngüsü, pentoz fosfat yolu), Fosforilasyon ve düzenlenmesi; (Oksidatif, Substrat düzeyinde ve Fotofosforilasyon), Elektron taşıma sistemi, protein, nükleik asit ve yağ asitleri metabolizması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sekonder metabolitler | Anlatma Yöntemi |
2 | Vitaminler | Anlatma Yöntemi |
3 | Metabolizmaya giriş-Yüksek enerjili fosfat bileşikleri, metabolizmadaki elektron taşıyıcılar | Anlatma Yöntemi |
4 | Karbonhidrat metabolizması, Glikoliz, Krebs döngüsü, ETS, ATP üretimi | Anlatma Yöntemi |
5 | Protein ve aminoasitlerin yıkımı, üre çevrimi, yağ asitlerinin biyosentezi | Anlatma Yöntemi |
6 | Aminoasit biyosentezi | Anlatma Yöntemi |
7 | Aminoasit biyosentezi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nükelotit biyosentezi | Anlatma Yöntemi |
10 | Nükleotit biyosentezi | Anlatma Yöntemi |
11 | Hormonlar | Anlatma Yöntemi |
12 | Biyosinyaller | Anlatma Yöntemi |
13 | Klinik Biyokimya | Anlatma Yöntemi |
14 | Klinik Biyokimya | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel ders tekrarı | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nelson DL and Cox MM, Lehninger Principles of Biochemistry (fifth edition), WH Freeman | |
2 | Berg JM, 2009. Biochemistry (6. Baskı). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı: Nelson DL ve Cox MM, 2008. Lehninger Principles of Biochemistry (5. basım). WH Freeman; ders notu; bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |