|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; Hormon çeşitlerinin, farklı organizmalardaki hormon sistemlerinin, tiroid, paratiroid ve hipofiz bezi hormonlarının, pankreas ve gastrointestinal hormonların anlatılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hormonların etki mekanizlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hormonların sınıflandırılmasını, sentezlenmesini ve taşınmasını bilebilir. |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Omurgazılardaki hormon sistemlerini bilebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Omurgalılardaki hormon sistemlerini anlatabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
|
| DÖÇ-5 | Bitkilerdeki hormon sistemlerini bilebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Gastrointestinal, pankreas ve adrenal hormonlar hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Organizmadaki Kimyasal Haberciler, Hormonların Sınıflandırılması, Hormonların Sentezi ve Taşınması, Hormonların Etki Mekanizmaları, Omurgasızlarda Endokrin Sistem, Omurgalılarda Endokrin Sistem, Bitkilerde hormonlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Endokrinolojiye genel bakış | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 2 | Organizmadaki Kimyasal Haberciler | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 3 | Hormonların etki mekanizmaları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 4 | Hormonların sınıflandırılması, Hormonların sentezi ve Hormonların taşınması | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 5 | Bitkilerde hormon sistemleri | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 6 | Omurgasızlarda hormon sistemleri | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 7 | Omurgalılarda hormon sistemleri | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hipotalamus ve hormonları | Anlatma yöntemi, Soru Cevap tekniği |
| 10 | Hipofiz bezi ve hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 11 | Tiroid ve paratiroid bezi hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 12 | Pankreas hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 13 | Gastrointestinal hormonlar | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 14 | Adrenal bez hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 15 | Testis ve ovaryum hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hall JE. 2017. Guyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notu, ders kitabı, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||