|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, biyolojik bilginin elde edilmesinin ve bu bilginin çeşitli programlar aracılığıyla işlenmesinin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Biyoinformatik veri tabanlarını bilebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Biyoinformatik veri tabanlarını araştırabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Primer dizaynını anlatabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Eşleştirme analizlerini bilebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Mikrodizileme ve mikrodizi veri tabanlarını anlatabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Allel skorlama ve dendogram oluşturmayı bilebilir. |
PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Veri tabanlarının aranması, eşleştirme analizleri, primer dizaynı, mikrodizileme, soyağacı oluşturma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bioinformatik veri tabanları | Anlatma yöntemi |
| 2 | Veri tabanı arama | Anlatma yöntemi |
| 3 | Primer dizaynı | Anlatma yöntemi |
| 4 | Primer dizaynı | Anlatma yöntemi |
| 5 | miRNA veri tabanları | Anlatma yöntemi |
| 6 | Eşleştirme analizleri | Anlatma yöntemi |
| 7 | Eşleştirme analizleri | Anlatma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mikrodizi teknolojileri ve veri tabanları | Anlatma yöntemi |
| 10 | Mikrodizi teknolojileri ve veri tabanları | Anlatma yöntemi |
| 11 | Bitkilerde MITE veri bankaları | Anlatma yöntemi |
| 12 | PCR sonucunda elde edilen allelerin skorlanması | Anlatma yöntemi |
| 13 | Allel skorlarının ihtiyaç duyulan programlar için uygun formata getirilmesi | Anlatma yöntemi |
| 14 | Dendogram oluşturma | Anlatma yöntemi |
| 15 | Dendogram oluşturma | Anlatma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Lesk AM. 2008. Introduction to Bioinformatics. OUP Oxford | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||