| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, farklı model organizmalarda gelişimsel işlevlerin temelini oluşturan genetik ve moleküler mekanizmaları irdelemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Embryoloji ve gelişim biyolojisinin temel prensiplerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Gelişimsel işlevlerin temelini oluşturan genetik ve moleküler mekanizmaları tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Farklı model organizmalardaki embriyonik süreçleri ve gelişimsel işlevleri karşılaştırabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Embriyolojisi ile ilgili temel bilgiler, erkek ve dişi üreme sistemi, gametogenez, döllenme, segmentasyon, gastrulasyon, farklı model organizmaların embryonik gelişimleri, embriyo gelişimi ile ilgili yapısal ve işlevsel anormallikler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Embriyolojiye giriş; Embriyolojinin tanımı, terminolojisi ve alanı. | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Üreme hücrelerinin oluşumu, gametogenez | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Yumurta organizasyonu | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Döllenme ve bölünme evreleri | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Segmentasyon, Gastrulasyon | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Gelişme formları | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Embriyonal organizasyon, Embriyodaki organizatör bölgeler | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | D.melanogaster'ın embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Balıkların embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Amfibilerin embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Kuşların embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Memelilerin embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Plasenta tanımı, önemi ve görevleri, Embriyonal dolaşım | Anlatma Yöntemi | 
| 15 | İnsan doğum kusurları, Prenatal tanı yöntemleri | Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gilbert SF, 2006. Developmental Biology (eight edition), Sinauer Associates | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Gilbert SF, 2006. Developmental Biology (eight edition), Sinauer Associates | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||