| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin temelini oluşturan kimyasal ve fiziksel yapıyı; hücrelerin devamlılıklarını ve çoğalmalarını sağlamak için nasıl enerji ürettiğini, ve hücrelerin birbiriyle olan etkileşimini anlatmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hücre ve organallerini tanır, hücresel organizasyon, iletişim, ve temel genetik düzenlenme mekanizmaları hakkındaki ileri düzeydeki bilgi edinebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Hücredeki enerji dengesini ve enerji metabolizmasının nasıl işlediğini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Hücre hareketini ve hücre içi moleküler trafiği açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hücrelerin yapısıyla ilgili temel kavramlar; hücre zarı, hücre ve organelleri, hücrelerdeki enerji dengesi; fotosentez ve solunum, hücre iskeleti | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Hücrelere ve Hücre Araştırmalarına Genel Bakış Hücrelerin kökeni | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Çok hücreli organizmaların gelişimi Deneysel model organizmalara örnekler | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Deneysel model organizmalara örnekler | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Hayvan hücrelerinin kültürde çoğaltılması | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Nukleus Nükleer Zarfın Yapısı Nükleer Por Kompleksi | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Proteinlerin Nükleusa ve Nükleusdan Seçili Taşınımı | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Proteinlerin Nükleusa ve Nükleusdan Seçili Taşınımı RNA'ların Taşınımı | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kromozomlar ve Kromatin İnce Yapısı Ribozomal RNA Genleri | Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Nükleolusun Organizasyonu Mitoz Sürecinde Nükleus | Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Protein Sınıflanması ve Taşınması Endoplazmik Retikulum | Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Proteinlerin ER Zarına Katılması ER'da Protein Katlanma ve İşlemlenmesi | Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Düz ER ve Lipid Sentezi Protein ve lipitlerin ER den dışarı çıkışı | Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Golgi aygıtı | Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Golgi aygıtı Lizozomlar | Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Alberts B, Johnson A, Lewis J, Raff M, Roberts K, Walter P, 2007. Molecular biology of the Cell, 5 basım. Garland Science, Newyork | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, ders sunumları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||