|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; bakteriyel transformasyon, rekombinant proteinin saflaştırılması, RNA izolasyonu, cDNA sentezi ve Real-Time PCR tekniklerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bakteriyel transformasyon tekniklerinin temel prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rekombinant protein eldesi ve saflaştırmayla ilgili teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | RNA izolasyonu, cDNA sentezi ve Real-Time PCR teknikleriyle ilgili temel prensipleri açıklayabilir. |
PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Transformasyon, transformantların seçimi, rekombinant protein eldesi, kandan RNA izolasyonu, cDNA sentezi, Real-Time PCR tekniği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dönem içerisinde yapılacak olan deneylerle ilgili bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
2 | Klonlamaya giriş, Bakteriyel transformasyon deneyi için konu anlatımı | Anlatma Yöntemi |
3 | Bakteriyel transformasyon | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
4 | Bakteriyel transformasyon | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
5 | Bakteriyel transformasyon-transformantların seçimi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
6 | Transformantlardan protein saflaştırması | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
7 | Transformantlardan protein saflaştırması | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kandan RNA izolasyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
10 | Kandan RNA izolasyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
11 | cDNA sentezi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
12 | cDNA sentezi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
13 | Real-Time PCR tekniğiyle cDNA amplifikasyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
14 | Real-Time PCR tekniğiyle cDNA amplifikasyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
15 | Sonuçların analizi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Watson J. ve diğerleri, 2008. Molecular Biology of the Gene, (7. baskı). San Francisco Pearson yayınları | |
2 | Davis LG, Dibner MD, Battey JF. 1986. Basic Methods in Molecular Biology. Elsevier | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanmış olan deneyle ilgili teorik bilgi ve metodolojiyi içeren ders notu, laboratuvar sarf malzemeleri ve cihazlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |