|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; bakteriyel transformasyon, rekombinant proteinin saflaştırılması, RNA izolasyonu, cDNA sentezi ve Real-Time PCR tekniklerini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bakteriyel transformasyon tekniklerinin temel prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Rekombinant protein eldesi ve saflaştırmayla ilgili teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | RNA izolasyonu, cDNA sentezi ve Real-Time PCR teknikleriyle ilgili temel prensipleri açıklayabilir. |
PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Transformasyon, transformantların seçimi, rekombinant protein eldesi, kandan RNA izolasyonu, cDNA sentezi, Real-Time PCR tekniği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dönem içerisinde yapılacak olan deneylerle ilgili bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Klonlamaya giriş, Bakteriyel transformasyon deneyi için konu anlatımı | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Bakteriyel transformasyon | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 4 | Bakteriyel transformasyon | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 5 | Bakteriyel transformasyon-transformantların seçimi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 6 | Transformantlardan protein saflaştırması | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 7 | Transformantlardan protein saflaştırması | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kandan RNA izolasyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 10 | Kandan RNA izolasyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 11 | cDNA sentezi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 12 | cDNA sentezi | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 13 | Real-Time PCR tekniğiyle cDNA amplifikasyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 14 | Real-Time PCR tekniğiyle cDNA amplifikasyonu | Anlatma Yöntemi, Deney Yapma |
| 15 | Sonuçların analizi | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Watson J. ve diğerleri, 2008. Molecular Biology of the Gene, (7. baskı). San Francisco Pearson yayınları | |
| 2 | Davis LG, Dibner MD, Battey JF. 1986. Basic Methods in Molecular Biology. Elsevier | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanmış olan deneyle ilgili teorik bilgi ve metodolojiyi içeren ders notu, laboratuvar sarf malzemeleri ve cihazlar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||