| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; Rekombinant DNA Teknolojisinde kullanılan temel teknikleri ve analizleri öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Rekombinant DNA teknolojisinde kullanılan vektörleri açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Gen klonlama stratejilerini bilebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Blotlama tekniklerini bilebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Rekombinant DNA Teknolojisinin tarihsel gelişimi, Gen klonlama tekniği, Gen aktarım yöntemleri, Vektörler, DNA analiz yöntemleri, PCR, Blotlama teknikleri, genomik DNA ve cDNA kütüphanelerinin oluşturulması, Gen terapisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Rekombinant DNA teknolojisine giriş | Anlatma, Soru Cevap | 
| 2 | Gen klonlama tekniği | Anlatma, Soru Cevap | 
| 3 | Vektörler; Plazmidler; Bakteriyofajlar; Kozmidler; M13 vektörleri | Anlatma, Soru Cevap | 
| 4 | Gen anlatım vektörleri; Maya vektörleri; Memeli hücre vektörleri; Süper vektörler (BAC, YAC, MAC, HAC) | Anlatma, Soru Cevap | 
| 5 | Gen transfer yöntemleri | Anlatma, Soru Cevap | 
| 6 | Gen klonlama stratejileri | Anlatma, Soru Cevap | 
| 7 | DNA analiz yöntemleri | Anlatma, Soru Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | DNA izolasyonu, Polimeraz zincir reaksiyonu (PZR) ve Elektroforez tekniği | Anlatma, Soru Cevap | 
| 10 | Southern bloth, Northern bloth, Western bloth | Anlatma, Soru Cevap | 
| 11 | Rekombinant proteinlerin üretimi | Anlatma, Soru Cevap | 
| 12 | Rekombinant DNA eldesi | Anlatma, Soru Cevap | 
| 13 | Genomik DNA ve cDNA kütüphanelerinin oluşturulması | Anlatma, Soru Cevap | 
| 14 | Gen terapisi | Anlatma, Soru Cevap | 
| 15 | Rekombinant DNA teknolojisiyle elde edilen ürünler | Anlatma, Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Molecular Biotechnology: Principles and Applications of Recombinant DNA. Bernard R. Glick , Jack J. Pasternak, Cheryl L. Patten | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||