Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Restitüsyon kavramını açıklayabilir. |
PÇ-50 Geleneksel yapıların geçirdiği dönemleri araştırmayı ve dönemleme çalışması yapmayı öğrenir. Multidisipliner yöntemler kullanarak varsa yapınının değişikliğe uğramış kısımlarını tespit eder ve dönemleme çalışmalarında ve raporlarında gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Restitüsyon dönemlerinin nasıl tespit edildiğini anlatabilir. |
PÇ-50 Geleneksel yapıların geçirdiği dönemleri araştırmayı ve dönemleme çalışması yapmayı öğrenir. Multidisipliner yöntemler kullanarak varsa yapınının değişikliğe uğramış kısımlarını tespit eder ve dönemleme çalışmalarında ve raporlarında gösterir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 |
Tarihi anıtın farklı dönemlerdeki eklerinin ve değişimlerin tespitini yapabilir. |
PÇ-50 Geleneksel yapıların geçirdiği dönemleri araştırmayı ve dönemleme çalışması yapmayı öğrenir. Multidisipliner yöntemler kullanarak varsa yapınının değişikliğe uğramış kısımlarını tespit eder ve dönemleme çalışmalarında ve raporlarında gösterir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Tarihi eserlerin özgün durumlarının tespit edilmesi. Disiplinler arası işbirliği ve başvurulan kaynaklardan elde edilen bilgilerin derlenmesi neticesinde eserin restitüsyon verilerine ulaşılması. Sonradan değişikliğe uğramış anıtların kısmen yıkılmış ya da yok olmuş ögeleri ile farklı dönemlerdeki eklerinin ve değişimlerin tespiti. Tarihi anıtın ilk tasarımı ve belirli dönemlerde geçirdiği değişimleri restitüsyon dönemleri dahilinde çizilmesi ve anlatılması. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Restitüsyon kavramının tanımı ve kapsamı. |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
2 |
Tarihi anıtlar için restitüsyonun önemi. |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
3 |
Restitüsyonu çıkarılacak anıtlar için yapılan araştırmalar. |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
4 |
Yazılı kaynakların araştırılması ve değerlendirilmesi. |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
5 |
Sözlü kaynakların araştırılması ve değerlendirilmesi. |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
6 |
Yapı üzerindeki izlerin tespiti ile anıtın değerlendirilmesi. |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
7 |
Restitüsyonda dönemlemenin yapılması |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
1. Dönem Restitüsyon |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
10 |
2. Dönem Restitüsyon |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
11 |
Restitüsyon dönemlerinin anlatımında lejant kullanımı |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
12 |
Uygulama |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
13 |
Restitüsyon raporunun yazılması |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
14 |
Restitüsyon verilerinin (rapor, çizim, albüm) düzene sokularak sunuma hazırlanması |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
15 |
Uygulama |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
senkron / asenkron |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
lory zakar, kemal kutgün eyipgiller, mimari restorasyon koruma teknik ve yöntemleri |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Projeksiyon aleti |