|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞAMİL YEŞİLYURT (yesilyurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çağdaş Türk edebiyatının belli başlı özelliklerinin kavranması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | DÖÇ1 Modernizm ve postmodernizmin temel ilkelerini ve uygulanma alanlarını öğrenebilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | DÖÇ2 Modernizm ve postmodernizmin Batı'daki ve Türk edebiyatındaki algılanışını öğrenebilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | DÖÇ 3 Modern ve postmodern çerçevede yazılmış roman ve hikâyeleri inceleyebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Metin incelemesi, edebiyat kuramları, modernizm, postmodernizm. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler. | anlatma, tartışma |
| 2 | Modern düşünceye gelene kadar (başlangıcından 1700’lere kadar) Avrupa felsefesi, sosyolojisi ve tarihi. | anlatma, tartışma |
| 3 | Modern düşünceye gelene kadar (başlangıcından 1700’lere kadar) Avrupa felsefesi, sosyolojisi ve tarihi. | anlatma, tartışma |
| 4 | Aydınlanma Dönemi’nin Avrupa düşüncesine sosyolojik, felsefi ve ekonomik katkıları. | anlatma, tartışma |
| 5 | Modernizm’in başlangıç süreci ile (1700’ler) Postmodern süreç arasında (1950’ler) Avrupa hayatındaki felsefi, edebî ve sosyolojik değişimler. | anlatma, tartışma |
| 6 | Modernizm’in başlangıç süreci ile (1700’ler) Postmodern süreç arasında (1950’ler) Avrupa hayatındaki felsefi, edebî ve sosyolojik değişimler. | anlatma, tartışma |
| 7 | Birtakım sosyolojik ve edebî hareketlerin (Fransız Devrimi, J. J. Rousseau’nun Yeni Toplum Tezi, Bağımsızlık Bildirgesi, Sanayi İnkılabı…) modernizm ile olan ilişkisi. | anlatma, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Modernizm’in felsefi altyapısı ve Suzi Gablik’in “Has Modernism Failed?” başlıklı yazısından hareketle Modernizm kavramının sorgulanması. Modernizm’in dünya edebiyatına kazandırdığı yeni yönelimler, bakış açıları ve anlatım teknikleri (Önceki dönemde üretilen eserlerle kıyaslanacak.) | anlatma, tartışma |
| 10 | Modernizm’in felsefi altyapısı ve Suzi Gablik’in “Has Modernism Failed?” başlıklı yazısından hareketle Modernizm kavramının sorgulanması. Modernizm’in dünya edebiyatına kazandırdığı yeni yönelimler, bakış açıları ve anlatım teknikleri (Önceki dönemde üretilen eserlerle kıyaslanacak.) | anlatma, tartışma |
| 11 | Postmodernizmin doğuşuna zemin hazırlayan felsefi, mimari, tarihi, sosyolojik unsurlar. | anlatma, tartışma |
| 12 | Modernden postmoderne geçişte devam eden veya değişen faktörler (Sadece edebî değil her alanda). | anlatma, tartışma |
| 13 | Yeniden üretim mekanizması olarak postmodernizm ve anlatıdaki yapı ögeleri: vaka örgüsü, zaman, mekân, anlatım teknikleri. | anlatma, tartışma |
| 14 | Yeniden üretim mekanizması olarak postmodernizm ve anlatıdaki yapı ögeleri: vaka örgüsü, zaman, mekân, anlatım teknikleri. | anlatma, tartışma |
| 15 | Bireysellik/kendilik, postkolonyalizm, ötekileştirme, etnosentrizm, çokseslilik kavramları etrafında modernizm ve postmodernizm mukayesesi. | anlatma, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sevim Kantarcıoğlu, Türk ve Dünya Romanlarında Modernizm, Akçağ. | |
| 2 | Yıldız Ecevit, Türk Romanında Postmodernist Açılımlar, İletişim, 2001. | |
| 3 | İsmet Emre, Postmodernizm ve Edebiyat, Anı, 2004. | |
| 4 | Zehra İbşiroğlu, Çağdaş Türk Yazını, Adam, ? | |
| 5 | Hasan Bülent Kahraman, Türk Şiiri, Modernizm, Şiir, Agora, 2004. | |
| 6 | Metin Cengiz, Modernleşme ve Modern Türk Şiiri, Telos. | |
| 7 | Muhsin Macit, Gelenekten Geleceğe, Modern Türk Şiirinde Geleneğin İzleri, Kapı. | |
| 8 | Gürsel Aytaç, Çağdaş Türk Romanları Üzerine İncelemeler, Gündoğan. | |
| 9 | Yıldız Ecevit, Ben Buradayım, Oğuz Atay’ın Biyografik ve Kurmaca Dünyası, İletişim, 2005. | |
| 10 | Oğuz Atay’a Armağan, Türk Edebiyatının “Oyun/Bozan”I, İletişim, 2007. (Hz. Handan İnci) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 40 | |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 60 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 210 | ||