|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜNİL ÖZLEM AYAYDIN CEBE (gcebe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dünya edebiyatının önde gelen kurmaca yapıtlarının tanınması, metinlerinin incelenmesi, farklı sanat ortamlarındaki yorumlarının tanınması ve metinlerle karşılaştırılması. Ayrıca, Türk edebiyatından yazar ve yapıtlarla benzerlik ve farklar açısından karşılaştırma. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dünya edebiyatının önde gelen yazar ve metinlerini ayrıntıyla tanır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Dünya edebiyatıyla Türk edebiyatını karşılaştırır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Dünya edebiyatının gelişim tarihini kavrar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dünya edebiyatından kurmaca yapıtlar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, yöntem, yükümlülükler | Değerlendirme |
| 2 | Batı edebiyatının tarihi seyri, Dekameron, Gargantua ve Pantagruel | Okuma, tartışma |
| 3 | Cervantes, Honore D’urfe, Madam D. Fayette | Okuma, çözümleme |
| 4 | Donkişot'un değeri | Okuma, tartışma |
| 5 | Robinson Crusoe ve dünya edebiyatına etkisi | Okuma, karşılaştırmalı çözümleme |
| 6 | Grigori, Petrof’un “ Beyaz Zambaklar Ülkesi” nin etkileri | Okuma, çözümleme |
| 7 | Hayb İbni Yakzan ile Robenson’un benzerliği | Okuma, karşılaştırmalı çözümleme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Montesquieu ve İran mektupları | Okuma, çözümleme |
| 10 | Ruhu’l- Kavanin ve Türk edebiyatına etkileri | Okuma, çözümleme |
| 11 | Volter’in felsefesi, eserleri ve Türk edebiyatına etkisi | Okuma, çözümleme |
| 12 | Lorca ve Molla Camii’nin eserleri arasında yakınlıklar | Okuma, çözümleme |
| 13 | Hammer Alımlamasıyla Mevlânâ | Okuma, çözümleme |
| 14 | Rückert Alımlamasıyla Mevlânâ | Okuma, çözümleme |
| 15 | Karşılaştırmalı değerlendirme | Tartışma, değerlendirme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Meydan Larousse, Sosyal Düşünceler Tarihi, Alaaddin Şenel; | |
| 2 | Rehber Ansiklopedisi, Temel Britanica. | |
| 3 | Dünyayı Değiştiren Kitaplar, Robert B. Downs. | |
| 4 | V.M.Kocatürk, Şaheserler Antolojisi | |
| 5 | H.Akay-İ.Öztürk, Mevlânâ’nın Dayanılmaz Davetine Katılmak/ Hammer, Rückert, Schimmel Alımlamasıyla Mevlânâ, 2007. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 4 | 1 | 10 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 6 | 1 | 15 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 10 | 1 | 20 |
| 7.Performans Ödevi | 13 | 1 | 15 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 20 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 10 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
| Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 211 | ||