|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALTERNATİF ENERJİ KAYNAKLARI TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TAHİR KARAKOÇ (t.karakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TAHİR KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sayılar ile ilgili işlemleri yapabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çarpanlara ayırma kurallarını problemlere uygulayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Küme problemlerini çözebilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Birinci ve ikinci dereceden denklem sorularını çözebilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Fonksiyonlarla ilgili uygulamaları yapabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar ve sayılar, sayı çeşitleri,rasyonel sayılar,üslü ve köklü sayılar,çarpanlara ayırma,basit eşitsizlikler ve mutlak değer,kümeler,birinci ve ikinci dereceden denklemler,fonksiyonlarda temel işlemler,fonksiyon çeşitleri ve grafikler,istatistik ve temel kavramlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Rasyonel ve Ondalık Sayılar | Anlatma, Problem Çözme |
2 | Basit Eşitsizlikler | Anlatma, Problem Çözme |
3 | Mutlak Değer Tanımı ve Özellikleri | Anlatma, Problem Çözme |
4 | Mutlak Değerli Denklemler ve Eşitsizlikler | Anlatma, Problem Çözme |
5 | Üslü ve Köklü Sayılar | Anlatma, Problem Çözme |
6 | Üslü ve Köklü Sayılar | Anlatma, Problem Çözme |
7 | Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma | Anlatma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oran - Orantı | Anlatma, Problem Çözme |
10 | Birinci Dereceden Denklemler | Anlatma, Problem Çözme |
11 | Küme Kavramı ve Özellikleri | Anlatma, Problem Çözme |
12 | Küme Problemleri | Anlatma, Problem Çözme |
13 | Fonksiyonlar ve Temel İşlemler | Anlatma, Problem Çözme |
14 | Fonksiyon Çeşitleri ve Grafikler | Anlatma, Problem Çözme |
15 | Fonksiyon Çeşitleri ve Grafikler | Anlatma, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erdoğan,A.(2018).Matematik.Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |